Magazin

Zima je tu i bitno je da vam je u autu toplo: 8 razloga zašto vam grijanje ne radi ispravno

Kako ljeto pređe u jesen i prelazi se u zimu, većina vozača nije previše zabrinuta za grijanje u automobilu. Radilo je prošle godine, i godinu prije toga, zašto ne bi radilo ove godine? Pa, auto ponekad iznenadi i pogodite šta, vaše grijanje više ne radi kako treba.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH

Sada je savršeno vrijeme da saznate što može poći po zlu. The Drive je otkrio glavne razloge zašto grijanje u vašem automobilu možda ne radi kako bi trebalo, i savjete kako ga popraviti.

Neispravan termostat

Neispravan ili pokvaren termostat je najčešći uzrok slabijeg grijanja vašeg automobila. Zaglavljen ili otvoren, ne samo da može uzrokovati probleme s toplinom, već i sa sistemom hlađenja vašeg motora. Jedno postaje pitanje udobnosti, drugo postaje pitanje sigurnosti vašeg vozila.

Niska razina antifriza/rashladne tekućine

Drugi najčešći problem je niska razina antifriza ili rashladne tekućine. Kada vam razina rashladne tekućine/antifriza padne, vruća tekućina ne može doći do jezgre grijača i stoga vaša kabina ostaje hladna. To se može dogoditi ako motor radi previše i pregrije se ili ako nije pravilno napunjen.

Neispravan ventilator grijača

Iako možete dobiti vruću rashladnu tekućinu u jezgru grijača, ventilator grijača, dio koji zapravo otpuhuje toplinu u kabinu, on se može pokvariti ili pretrpjeti kratki spoj.

Neispravan otpornik motora ventilatora

Ako je otpornik motora ventilatora pokvaren, možda ćete imati problema s postavljanjem brzine ventilatora ili uopće s dovodom zraka.

Začepljena jezgra grijača

Pojavljuju se rjeđe od gore navedenih problema, no krhotine i čestice koje dospijevaju u rashladni sistem mogu začepiti jezgru vašeg grijača. To se može dogoditi kada radijator zahrđa iznutra ili ako krhotine prodru kroz radijator i zaglave se u jezgri grijača. U svakom slučaju, planirajte obnoviti jezgru grijača ili je odmah zamijeniti.

Hladnjak iz kojeg curi

Hladnjak koji curi mogao bi spriječiti rashladnu tekućinu da dopre do jezgre grijača i u najgorem slučaju oštetiti vaš motor.

Neispravne HVAC (Sistem za ventilaciju i klimatizaciju) kontrole

Jednostavno rečeno, tipke, tasteri ili zasloni osjetljivi na dodir s povratnom opcijom vašeg automobila možda ne pokreću sistem grijanja. Kratki spojevi, pokvareni brojčanici i loši zasloni osjetljivi na dodir mogu dovesti do kvarova koji sprječavaju rad grijača.

Neispravno ožičenje ili pregorjeli osigurači

Slično vašim pokvarenim kontrolama HVAC-a, ožičenje vašeg automobila moglo bi biti prekinuto ili imati kratki spoj. To bi značilo da se grijanje ne aktivira kada mu vozač naredi.