Magazin

Za 26 minuta na parkingu na aerodroma, Aleksandra R. platila 2.422 eura

Aleksandra R. je dva dana parkirala na parkingu aerodroma samo 26 minuta.

FOTO: EPA-EFE/CHRISTIAN BRUNA
FOTO: EPA-EFE/CHRISTIAN BRUNA

Ako koristite plaćeno parking mjesto u dužem periodu, ne bi vas na kraju trebao iznenaditi visok račun. Šta se desilo Aleksandri R. iz Beča u julu, teško je zamisliti. Jer za nekoliko minuta na aerodromskom parkingu 45-godišnjakinja je platila račun od 2.422 eura.

„Desetog jula dovela sam prijatelja na aerodrom i koristila parking deset minuta“, rekla je ona u intervjuu za Heute. Za ovaj kratki boravak nije morala da plaća nikakve naknade, kaže Bečlijka, koja je 20. jula ponovo otišla na aerodrom po poznanicu.

„Stajala sam na parkingu 16 minuta i platila korištenje kada sam izašla“, objašnjava dalje Aleksandra R. “Ali sutradan sam primijetila da je moja kreditna kartica oštećena za 2.422,50 eura. Kako je došlo do takvog iznosa i kako je Aerodrom Beč mogao da zaduži tako veliku sumu sa moje kartice bez lozinke?”

Šokirana cijenom, 45-godišnjakinja je kontaktirala upravu parka. „Prema zaposleniku, sistem je zabilježio da sam na parking stigla 10. jula i da nisam otišla do 20. jula.“ Pošto Aleksandra R. više nije imala kod sebe svoju parking kartu, operaterka je ponudila jednokratnu dobru volju, objašnjava Bečlijka.

“Ponuđeno mi je da platim parking garažu 4 po tarifi od 219,90 eura i taksu za obradu od 25 eura, odnosno ukupno 244,90 evra”, nastavlja da se nervira 45-godišnjakinja. “I parkiraj samo na minut.” Prilikom traženja pomoći, nije mogla pomoći ni zaštita potrošača ni Radna komora”, objašnjava ona. “Nisu me saslušali i nije ponuđeno rješenje.”

„Aerodrom Beč pruža posjetiocima i onima koji ih dočekaju besplatno parkiranje od 10 minuta na svim kratkoročnim parkiralištima“, objašnjava Stefanie Tomanek, portparol Flughafen Wien AG. „Gospođa R. je 10. jula ušla na kratkotrajno parkiralište na izlaznoj rampi i uzela parking kartu. Sa navedenom kartom je napustila 20. jula, zbog čega je naplaćena naknada od 2.422,50 eura.

Budući da je Aleksandra R. kreditnom karticom platila iznos direktno na izlaznoj barijeri, moglo je da se izvrši zaduženje na njenom računu i da se prati proces u sistemu naplate i parkiranja, nastavlja Tomanek.

„Gospođa R. nas je tada kontaktirala i zatražila dobru volju – ali nakon što više nije mogla da pokaže kartu za parkiranje, bečki aerodrom je ponudio rješenje dobre volje u prvom koraku – odnosno da potraži iznos za izgubljenu kartu u kratkom roku“, objašnjava portparolka.

Aleksandra R. je potom ponovo pozvala upravu parka i objasnila da je oba dana pojedinačno obilazila kratkotrajni parking. “Za napuštanje parkinga 20. jula vjerovatno je korištena pogrešna parking karta, i to ona od 10. jula, a ne ona od 20. jula”, kaže Tomanek. “Kao gest dobre volje, 26. jula smo prenijeli cjelokupni iznos koji duguje gospođi R. (iznos je već trebao biti pripisan na vaš račun). Možemo reći da Aerodrom Beč uvijek pokušava pronaći rješenja prilagođena korisnicima.”