Retrovizor

VW Jetta II slavi 40 godina: Mehaničar iz Velike Gorice jednu je pretvorio u projekt i vozi je svaki dan

Premda stari auti nestaju iz prometa, srećom postoje entuzijasti koji se svojim trudom pobrinu da poneki i dalje voze našim cestama

FOTO: ZVONIMIR JURČIĆ
FOTO: ZVONIMIR JURČIĆ

Volkswagen Golf 1 predstavljen 1974. obilježio jednu automobilističku epohu i do danas je zavrijedio status jednog od omiljenih i najpoznatijih modela iz Wolfsburga. Naslijedila ga je 1983. godine jednako, ako ne još i popularnija druga generacija, naročito na našim prostorima, koja se proizvodila do 1991. godine i koja je dan danas u sjećanjima i srcima brojnih vozača ostala zapamćena kao najbolji Golf ikad.

O njemu je kroz nebrojene varijante modela, od neuništivog 1.6D preko GTI i GTD modela do rijetkih Rallye i Country Syncro, ispričano tisuću priča, i jednom riječju Golf 2 je – legenda.

Međutim i kroz prvu i drugu generaciju cijelo je vrijeme postojao automobil identične mehanike, ali u konzervativnijoj formi trovolumenske limuzine – Jetta.

FOTO: ZVONIMIR JURČIĆ
FOTO: ZVONIMIR JURČIĆ
FOTO: ZVONIMIR JURČIĆ
FOTO: ZVONIMIR JURČIĆ
FOTO: ZVONIMIR JURČIĆ
FOTO: ZVONIMIR JURČIĆ
FOTO: ZVONIMIR JURČIĆ
FOTO: ZVONIMIR JURČIĆ

Takva klasična izvedba obiteljskih karakteristika, koja se često mogla vidjeti u prometu sa šeširom na stražnjoj polici, što je upućivalo na zrelijeg smirenijeg vozača koji je cijenio veliki prtljažnik i više praktičnosti i upotrebljivosti od kompaktnog Golfa.

Jetta 2 je na tržištu potrajala sve do 1992. godine, a kao zamjena su stigli modeli Vento na osnovi Golfa 3 i potom Bora, također kao svojevrsni limuzinski Golf 4.

Ove godine Golf slavi već pola stoljeća postojanja, a druga generacija Jette sada obilježava velikih 40 godina od lansiranja.

Predstavljena je u februaru 1984. godine, godinu dana nakon što je predstavljen Golf 2, a razvijana je paralelno od samog početka. Za razliku od prethodnika, Jetta 2 ponosno nosi svoj prepoznatljiv stražnji kraj i pravokutna prednja svjetla, sasvim dovoljno za dizajnerski odmak od Golfa. Dužina od 4,31 metar pruža veći komfor, a prtljažnik kapaciteta 550 litara nudi više nego dovoljno prostora za prtljagu.

Jetta 2 je lansirana s motorima 1.3 (55 KS), 1.6 (75 KS), 1.8 (90 KS), 1.6 D (54 KS) te 1.6 litara TD (60, 70 i 80 KS), a dobila i sportskiji pogon: 1,8-litreni benzinac od 112 KS u verziji GT koji je mogao povući preko 190 km/h, Kasnije je stigla i vrhunska verzija GT 16V s 1,8-litrenim benzincem sa 16-ventilskom glavom od 139 KS (129 KS s katalizatorom), u ponudi se našao i 4X4 pogon kao i najbolji GTX paket.

Danas se malo ko sjeća limuzinske Jette, gotovo ih uopće više ne srećemo na našim cestama, no postoje entuzijasti koji su se pobrinuli da neke od njih spase od zaborava. Jedan od njih je 27-godišnji automehaničar iz Velike gorice Ivan Pavlečić, inače veliki autoentuzijast za VW modele koji je jednu staru Jettu spasio od CIOS-a i kao projekt automobilu udahnuo joj novi, blistav život.

Sve je počelo slučajno prije dvije i pol godine, priča nam Ivan, u čijoj se porodici već generacijski voze samo Volkswageni, kada je došao u Bjelovar kupiti VW Golf 2 s tri vrata i šiberom, međutim prodavač mu je usput ponudio i Jettu 1.3 iz 1990. godine u jako lošem stanju. Kupio je je i mislio kako će je koristiti koji mjesec, međutim ispalo je potpuno drugačije.

Do danas je u automobil uloženo nebrojeno radnih sati i poveću svotu novca, a sve što na automobilu Ivan je odradio sam, od lakiranja do mehaničkih i estetskih zahvata.

Sada Jetta koja je trebala završiti u preši djeluje stvarno reprezentativno s brojnim izmjenama i dodacima. Pritom je najveća promjena na auto to što se ispod poklopca nalazi 1,6-litreni turbodizelaš s intercoolerom od 70 KS uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem iz Golfa 2, no kod Ivanove Jette pažnju privlači i hrpa zanimljivih manjih, ili većih detalja koje originalni automobil nije imao, piše Jutarnji.hr.