IT

VAŠI LJUBIMCI PREVIŠE "ZNAJU"? Najnoviji automobili prikupljaju lične podatke vozača

Proizvođači automobila prikupljaju podatke o vašoj vožnji zajedno sa gigabajtima dodatnih ličnih podataka kroz mnoge najnovije modele automobila.

FOTO: UNSPLASH/ILUSTRACIJA
FOTO: UNSPLASH/ILUSTRACIJA

Vozila proizvođača BMW, Ford, Toyota, Tesla i Subaru prikupljaju podatke kao što su rasa, izrazi lica, težina, zdravlje i lokacija.

Sve marke automobila (25), koje je testirala Mozilla prikupljaju podatke. To su pokazali rezultati projekta Mozilla fondacije Privacy Not Included. U toj neprofitnoj organizaciji otkrili su da se praktično svi veliki proizvođači automobila ne pridržavaju ni osnovnih standarda privatnosti i bezbjednosti u novim modelima povezanim na internet.

Najveći “prestupnik” Nissan

Neki od testiranih automobila prikupili su informacije za koje ne biste očekivali da će vaš automobil znati, uključujući detalje o seksualnoj aktivnosti, rasi i imigracionom statusu, piše Gizmodo.

„Svi novi automobili danas su noćne more privatnosti na točkovima koji prikupljaju ogromne količine ličnih podataka“ , rekla je Džen Kaltrider, program menadžer za projekat Privacy Not Included.

Politika privatnosti kompanije „Nissan“ sugeriše da proizvođač prikuplja informacije uključujući seksualnu aktivnost, podatke o zdravstvenoj dijagnozi i genetske podatke, iako nema detalja o tome kako se tačno ti podaci prikupljaju.

Ni drugi brendovi nisu prošli mnogo bolje. Volkswagen, na primjer, prikuplja podatke o ponašanju u vožnji kao što su sigurnosni pojas i navike kočenja i kombinuje ih sa detaljima kao što su starost i pol za ciljano oglašavanje.

Politika privatnosti proizvođača Kia zadržava pravo da nadgleda vaš seksualni život, a Mercedes-Benz isporučuje automobile sa unaprijed instaliranim TikTok-om u multimedijalnom sistemu automobila. Ta aplikacija sama po sebi ima problema sa zaštitom privatnosti.

Mnogi priznali

Mozilla nije mogla da utvrdi da li proizvođači automobila šifruju prikupljene korisničke podatke. Također su otkrili da se mnogi od njih bave „pranjem privatnosti“ , odnosno davanjem informacija potrošačima koje sugerišu da ne moraju da brinu o pitanjima privatnosti, iako u stvarnosti to nije slučaj.

Mnogi proizvođači automobila priznaju koje podatke prikupljaju kroz svoja javna pravila o privatnosti. Šta tačno rade sa tim podacima mnogo je teže razaznati, ali nema sumnje da dio toga završi u rukama brokera podataka, osiguravajućih kompanija, vlade i drugih, prenosi IT mixer.