Ekonomija

Iznenadit ćete se: Studija pokazala, ova boja automobila drži cijenu

Nova studija povezuje boju automobila sa padom vrijednosti vozila tokom vremena.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
Ilustracija

Tržište polovnih automobila prati tržište novih automobila u pogledu kretanja cijena. Međutim, kada je u pitanju izbor i ponuda boja, važe neka druga pravila.

Ovo potvrđuje studija napravljena na 1,3 miliona vozila modelske godine 2020., koje je analizirao „iSeecars“ između avgusta 2022. i marta 2023.

Prilikom poređenja cijena i pada vrijednosti automobila uzeta je u obzir inflacija, a zatim su upoređivane cijene prema boji i vrsti vozila. Rezultati su iznenađujući, piše N1.

Bez obzira na tip vozila, žuta je uvijek najcijenjenija boja. Iako je rijetko prvi izbor kupaca pri kupovini novog vozila, žuta boja bolje kotira na tržištu polovnih. Poslije tri godine automobil gubi oko 22,5 posto vrijednosti, dok žuti automobili gube samo 13,5 posto.

Na drugom mjestu je bež boja sa padom vrijednosti od 17,8 posto. Ponovo slijede egzotične boje narandžasta, zelena i crvena. Bijela, plava i siva su također iznad tržišnog prosjeka.

Na drugom kraju skale, neslavno posljednje mjesto drži zlatna boja. Ti automobili poslije tri godine gube čak 25,9 posto vrijednosti.

U slučaju kabrioleta, prosječan pad vrijednosti vozila poslije tri godine iznosi 25,9 posto, ali ako je žute boje, onda je pad 15 posto.

Kod kupea prosjek je 12,2 posto, a kod žutih samo 5,6 posto. Najveća razlika je vidljiva u domenu terenskih vozila. Gube prosječnu cijenu od 24,8 posto, ali ako su žute, pad je samo 9,1 posto, prenosi Index.hr.

Treba naglasiti da studija pokriva američko tržište, a sam izbor boje na tržištu polovnih vozila starih do tri godine znači razlike u cijenama i do 5.000 dolara. Da li mislite da ovaj trend važi i na našem tržištu polovnih automobila ili boja nema uticaja na cijenu?

Prihvati notifikacije