Region

Ugostitelji u Hrvatskoj očajni, žale se na goste: Umjesto ribe i škampa, traže pice i ćevape

Nešto neobično se dešava na hrvatskom primorju ovih dana, barem u Dalmaciji, a o tome izveštavaju lokalni mediji.

FOTO: BILJANA VUČKOVIĆ / RINGIER
FOTO: BILJANA VUČKOVIĆ / RINGIER

Naime, Slobodna Dalmacija piše kako ih “jadanje” splitskih ugostitelja ove godine tjera da se zapitaju kakvi im to gosti dolaze.

U tekstu se dalje navodi:

“Ugostitelji nam govore kako su zbog navale mladih stranaca prisiljeni da mijenjaju ponudu s jelovnika, kako bi parirali konkurentnim fast food objektima i pekarama”.

Kako bi išli u korak sa potražnjom, mnogi su počeli da nude hranu koju prije nisu imali ili su je pripremali u skupljem konceptu. Kažu da im je svega dosta i ne žele da izlaze s imenima u javnost.

Ali, isto tako ne žele ni da šute, u razmišljanju o tome kako je Split izgubio “family” klijentelu, goste srednje i visoke klase, koji su se u gradu zadržavali nekoliko dana. Nestala im je klijentela koja je znala da uživa u ribi u škampima sa žara.

Stigli su, napominju, konzumenti toplih sendviča, ćevapa, pomfrita, pice.

Nisu jedini koji se bune, dodaje Slobodna Dalmacija. Sve češće na društvenim mrežama splitski iznajmljivači apartmana objavljuju fotografije dar-mara koji im ostaje nakon odlaska mladih koji partijaju.

Pronalaze jaja razlivena po podu, čak i u spavaćim sobama, prljava kupatila, smeće, gomile praznih flaša pića i limenki piva. Tu su i stanari centra grada, koji već nedjeljama noću doživljavaju teror pijanih i drogiranih pojedinaca, dodaje se u tekstu.

Gosti koji se samo zabavljuju su im se, kažu, “popeli na glavu”, dodajući da od njih – kao od gostiju – nemaju ništa. “Dođu kod nas, ništa ne troše, samo loču, istresu se i onda mirni, ispražnjeni idu kući da žive lijepim životom, a nama ostaje njihovo smeće. Od njih zarađuje samo mali dio, za ugostitelje kao gosti su nula. Domaće smo (Splićane) izgubili, ne dolaze nam jer je bivša vlast jednostrano podigla samo cijenu terase u jezgru grada dvostruko, za cijelu godinu. Cijena kafe na nekim lokacijama je skočila i do 22 kune (2,9 eura). Splićani to ne mogu i ne žele da plaćaju”.

I šta dalje? Ugostitelji smatraju da je za ovu sezonu već sve gotovo, ali iduća bi mogla donijeti promenu. Traže strategiju turizma. Kažu da treba dobro promisliti o koncepciji, pravcu, o onome što im zaista treba.