Ekonomija

Tržište polovnih automobila: Evo koliko vraćanje kilometraže može kasnije da košta kupce

Tržište polovnih automobila suočava se s problemima transparentnosti budući da mnoga vozila imaju izmijenjenu kilometražu. Posljednje istraživanje carVerticala otkrilo je da automobil s vraćenom kilometražom može koštati i 21 % više od njegove prave vrijednosti. To znači da mnogi preplaćuju vozilo, nesvjesni da su postali žrtva prevaranata. Cijena automobila s vraćenom kilometražom varira ovisno o državi.

Pijaca polovnih automobila
FOTO: ILUSTRACIJA/CAPITAL.BA

Vozači preferiraju automobile s manjom kilometražom, očekujući da će biti u boljem stanju i daneće zahtijevati velike popravke. Može biti teško pronaći kupca za automobil s velikomkilometražom, osim ako je cijena znatno niža. Zbog toga prodavači s lošim namjerama vraćajukilometražu automobila, čime umjetno napuhavaju njegovu cijenu i ostvaruju više profita.Automobili s izmijenjenom kilometražom u prosjeku se prodaju za nevjerojatnih 21 % više. Toznači da vozači mogu platiti i za petinu više nego što vozilo zapravo vrijedi, i tako gubehiljade eura.

Najgora je situacija u Ujedinjenom Kraljevstvu (29 %), Italiji (29 %) i Litvi (25 %), gdje je prosječni porast ovih vrijednost najveći među 15 ispitanih zemalja. Ukrajina (17 %), Poljska (19 %) i Rumunija (20 %) nalaze se na drugoj strani spektra. No, to su i dalje visoki brojevi koji ukazuju na to da ove prakse možda neće tako skoro izgubiti svoju popularnost.

Što je automobil noviji, to je veći gubitak

Kada je u pitanju krivotvorenje brojača kilometara, starost automobila usko je povezana s potencijalnim financijskim posljedicama za kupca. Vrijedi napomenuti da ovakva obmana, u slučaju 15-godišnjeg automobila s lažnom kilometražom, može povećati vrijednost vozila za prosječno 27 %.

Polovni automobili i vraćanje kilometraže
FOTO: CARVERTICAL

Konkretno, za svakih 100 000 kilometara skinutih s brojača, kupac može nesvjesno preplatiti približno 2000 eura. Dakle, ako brojač kilometara pokazuje 200 000 kilometara umjesto stvarnih 400 000, to potencijalno može značiti da će kupac na takvo vozilo potrošiti i do 4000 eura više.

Iako se ovo povećanje cijene može činiti drastičnim za model iz 2008. godine, ove se vrijednosti izračunavaju na platformi carVertical, gdje korisnici obično više provjeravaju luksuzna vozila, amanje automobile ekonomske klase.

-Što je skuplji automobil s vraćenom kilometražom, to će kupac na kraju izgubiti više novca. To naglašava važnost provjere povijesti prije kupnje vozila. Inače bi moglo biti prekasno, a povrat novca od prodavača može biti kompliciran, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Vraćena kilometraža različito utječe na različite marke automobila

Različite marke automobila drugačije reagiraju na vraćanje kilometraže: porast cijene može se kretati od 15 % za Mazdu i Daciu, i do 27 % za vozila Land Rover.

Vozači bi mogli potrošiti i do 2000 eura više za svakih 100 000 vraćenih kilometara pri kupovini automobila marke Dacia. Međutim, druge marke mogu donijeti još veće financijske gubitke.

Kupci Renaulta mogu izgubiti i do 2300 eura na svakih vraćenih 100 000 kilometara, kupci Opela – 2200 eura, a kupci Škode – 4200 eura. Svakih 100 000 vraćenih kilometara najviše će koštati kupce premium vozila: Audija (6000 eura), Volkswagena (4500 eura), BMW-a (7000 eura) i Mercedes-Benza (10 600 eura).

Vraćanje kilometraže može značajno utjecati na vrijednost automobila, a određene marke automobila i godišta dolaze s izraženim financijskim gubicima. Za kupce provođenje temeljite provjere povijesti ostaje vitalan korak u zaštiti od potencijalno skupih pogrešaka povezanih s krivotvorenjem brojača kilometara.