Simptom 1: Telefon se koči i pregreva bez razloga
Ako primjetite osjetno usporenje u radu uređaja, kao što su problemi sa glatkim pomjeranjem tj skrolovanjem ekrana koji “zapinje i sjecka” animaciju pod pokretom prsta, često nasumično prekidanje rada aplikacija ili prekomjerno zagrijvanje telefona bez očiglednog razloga, vrlo vjerovatno je da su performanse telefona značajno oslabile.
Prvo provjerite memoriju i slobodan prostor – obrišite aplikacije koje rijetko koristite, izbrišite nepotrebne slike i video zapise i očistite keš memoriju. Ako telefon i dalje radi loše uprkos oslobađanju dodatnog prostora i memorije, možda je vrijeme za kupovinu novog uređaja.
Simptom 2: Baterija se brzo prazni i ne drži dok je puna
Litijum-jonske baterije imaju ograničen broj ciklusa punjenja, obično između 500 i 800 punjenja, nakon čega njihov kapacitet značajno opada.
Neke opcije mogu pomoći u produženju baterije, kao što je izbjegavanje punjenja do 100% ili pražnjenja do kraja. iPhone korisnici mogu provjeriti stanje baterije u podešavanjima – ako kapacitet padne ispod 80%, preporučuje se zamjena baterije.
Međutim, ako ste bateriju već mijenjali više puta, a ona i dalje ne traje dovoljno dugo, kupovina novog telefona može biti isplativije rješenje.
Simptom 3: Telefon više ne dobija sistemska i bezbjednosna ažuriranja
Ako vaš telefon više ne prima sigurnosna ažuriranja, to znači da nove funkcije više neće biti dostupne, a uređaj može biti izložen ozbiljnim bezbjednosnim rizicima.
U posljednjih nekoliko godina, proizvođači Android telefona su poboljšali podršku za ažuriranja, pa sada Samsung i Google nude do 7 godina sigurnosnih i softverskih ažuriranja na svojim flegšip modelima. Ako vaš uređaj više ne dobija ažuriranja, to je valjan razlog da razmislite o kupovini novog telefona kako biste ostali zaštićeni i sigurni, prenosi Kurir.