Ekonomija

Stručnjaci otkrivaju: Ovo su znakovi da ste žrtva bankovne prevare

S porastom broja prevara važno je prepoznati znakove kako biste pravovremeno mogli reagirati.

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY
Ilustracija

Bankovne prevare mogu biti posebno opasne, a u nastavku pročitajte šest znakova koji upućuju na to da ste žrtva bankovne prevare.

1. Bankovne transakcije koje ne prepoznajete

Stephen R. Hasner, izvršni partner odvjetničke tvrtke Hasner Law PC sa sjedištem u Georgiji, kaže da je jedan od najčešćih znakova bankovne prevare primjećivanje transakcija koje ne prepoznajete, odnosno neobični troškovi u financijskim izvješćima.

“Iznenadili biste se koliko dobro ova taktika funkcionira. Ljudi se ne sjećaju”, naglašava Hasner.

Sarah Martinez, privatna istražiteljica, stručnjakinja za financijske prevare i osnivačica Privacon Investigations, savjetuje da pratite obavijest internet bankarstva kako biste bili dobro upućeni i informirani o neuobičajenim transakcijana.

“Redovito provjeravajte bankovne izvode i izvode kreditnih kartica i budite oprezni s malim, beznačajnim troškovima – prevarant često može testirati račun prije nego što pokuša s većim transakcijama”, rekla je Martinez za BestLife.

2. Ograničen vam je pristup računu

Ako se pokušavate prijaviti u svoj račun ili primijetite da je lozinka promijenjena, to je znak koji upućuje na bankovnu prevaru.

“Višestruki pokušaji neovlaštene prijave ili promjene podataka o vašem računu mogu značiti da netko pokušava neovlašteno pristupiti vašem računu”, pojašnjava Martinez.

Kako biste to izbjegli, koristite jedinstvene lozinke, često ih mijenjajte, a kao i u slučaju bilo kojeg profila, preporučuje se uključivanje dvostruke provjere autentičnosti kako biste dodatano zaštitili svoje podatke. Osim toga, nikada ne biste trebali dijeliti svoje osobne podatke s drugima, a u slučaju sumnje da vam je račun ugrožen, odmah kontaktirajte svoju banku.

3. Nedostaju vam bankovni izvodi ili mailovi

Ako iznenada primijetite promjenu u načinu na koji vam se isporučuju bankovni izvodi ili ako vam izvodi u potpunosti prestanu pristizati, to bi moglo upućivati na prevaru.

Primjerice, ako su vam izvodi pristizali putem maila, a onda to odjedanput prestane, to bi mogao biti znak da je prevarant promijenio vaše podatke za kontakt kako bi pristupio vašem računu i sakrio svoj identitet, navodi Martinez.

4. Valjana transakcija vam je odbijena

Ako se nađete u situaciji da vam je valjana transkacija odbijena, to bi također moglo ukazivati na prevaru i umjesto da u takvoj situaciji promijenite način plaćanja, bilo bi bolje da odmah kontaktirate banku kako biste ustanovili što je problem.

Ashley Akin, viša porezna suradnica, navodi da je sumnjive aktivnosti potrebno odmah prijaviti banci kako bi odmah mogli započeti s istragom i kako bi pravovremeno spriječili gubitak sredstava i računa.

5. Neočekivano ste dobili novu karticu

Ako ste iznenada poštom dobili novu karticu, nemojte odmah pretpostaviti da je u pitanju standardni protokol banke jer bi to zapravo mogao biti znak prevare.

“Treba biti oprezan, ali i pribran kako biste izbjegli stres koji prevara uzrokuje”, navodi Akin, dodajući da trebate imati na umu da vam banke žele pomoći u slučaju problema. “Uz neke jednostavne mjere opreza, svatko se može osjećati sigurnije kada su u pitanju njihove financije.”

6. Sumnjiva poruka od banke

Jedna od najčešćih prevara prošle godine bilo je lažno upozorenje na prevaru od banke. Naime, riječ je o porukama u kojima se prevaranti lažno predstavljaju kao banka i potom traže da se potvrdi veliki prijenosi novca ili kupnje.

Također, u porukama se ostavlja dojam žurnosti ili se traži hitna reakcija pa žrtve nasjednu na prevaru. Ako primite takvu poruku ili bilo kakvu poruku u kojoj se netko predstavlja kao banka, a budi u vama sumnju, prije bilo kakve reakcije najprije pozovite svoju banku na službeni broj, a oni će onda provjeriti je li poruka valjana ili ne.