BiH

Šta se dešava u Željenicama RS: Otpremnine želi samo 30 željezničara

Na javni poziv za isplatu stimulativnih otpremnina u “Željeznicama RS” (ŽRS) prijavilo se svega 30 radnika, rekao je “Glasu Srpske” direktor tog javnog preduzeća Slađan Jović.

FOTO: DEJAN BOŽIĆ/RINGIER
FOTO: DEJAN BOŽIĆ/RINGIER

Naglasio je da je javni poziv zatvoren, te da sada slijedi pregledanje pristiglih prijava i provjera da li oni koji su konkurisali za sporazumni raskid ugovora ispunjavaju sve potrebne uslove za isplatu stimulativnih otpremnina.

“Kada pregledamo sve prijave, vidjećemo kome možemo dati stimulativnu otpremninu i sporazumni raskid ugovora. Stimulativna otpremnina koju bi trebalo da dobije netehničko osoblje, odnosno radnici uprave, iznosi 12 posljednjih isplaćenih plata, odnosno 24 posljednje isplaćene plate za invalide rada”, kazao je Jović.

U saradnji sa predstavnicima Svjetske banke, ali i Ministarstvom saobraćaja i veza RS, donijeće odluku, naglašava Jović, da li će raspisivati još jedan javni poziv za isplatu stimulativnih otpremnina.

Razlog zašto je svega 30 radnika zainteresovano za isplatu stimulativnih otpremnina Jović vidi u tome što mnogi zaposleni smatraju i svakodnevno se uvjeravaju da to javno preduzeće može dobro poslovati i da se sve bolje pozicionira na tržištu.

“Mnogi zaposleni vide da su ŽRS jedno stabilno preduzeće pa se nisu prijavili za isplatu stimulativnih otpremnina. Pored toga, imamo i mnogo radnika starije životne dobi koji vjerovatno procjenjuju da bi teško u idućem periodu mogli naći novog poslodavca. Zbog tih razloga mnogi se vjerovatno nisu ni prijavili na raspisani javni poziv”, poručio je Jović i podsjetio da stimulativne otpremnine neće dobijati izvršno tehničko osoblje jer tih radnika i nema dovoljno u ŽRS.

“Željeznice RS” se od 2017. godine nalaze u procesu restrukturiranja koji se finansira kreditom Svjetske banke od 100 miliona maraka, a iako je taj proces trebalo da bude završen do kraja 2021. godine, uprava je u dva navrata tražila produženje roka, što je Svjetska banka prihvatila pa je sada rok za završetak projekta kraj 2024. godine, piše Glas Srpske.

Planom restrukturiranja predviđeno je konvertovanje duga prema Vladi RS u kapital i formiranje ovog javnog preduzeća kao holdinga sa tri zavisna preduzeća – za prevoz putnika, kargo i infrastruktura.

U izvještaju o poslovanju ovog javnog preduzeća za prvu polovinu ove godine, koji je objavljen na Banjalučkoj berzi, navedeno je da je ŽRS imao 1.941 radnika, što je za 33 radnika manje u odnosu na isti period godinu ranije.

Prema tom izvještaju, ŽRS je prvo polugodište završio u gubitku od 9,74 miliona. Akumulirani gubitak “Željeznica” na kraju juna dostigao je 138,9 miliona maraka.

“Željeznice RS” su prije nekoliko dana po treći put raspisale javni poziv za prijem devet radnika na neodređeno vrijeme. To preduzeće, između ostalog, traži tri elektromehaničara, bravara, te inženjera za elektronske i elektromehaničke uređaje.

“Riječ je o specifičnim radnim poslovima za koje kod nas nema dovoljno kadra na biroima. Vidjećemo da li ćemo ovim javnim pozivom uspjeti pronaći radnike koji su nam potrebni”, kazao je Slađan Jović.

Prihvati notifikacije