Sarajevo

Školama upućena Instrukcija u vezi upisa djece s teškoćama u prvi razred osnovne škole

Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo je poslalo osnovnim školama Instrukciju u vezi upisa djece s teškoćama u prvi razred osnovne škole, s ciljem osiguravanja optimalnih uslova za rast i razvoj svakog djeteta, uz potpunu eliminaciju diskriminacije.  

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija

U Instrukciji je naglašeno da se upis djece s teškoćama u prvi razred može odgoditi samo u iznimnim slučajevima i o tome direktor škole donosi odluku s detaljnim obrazloženjem.

U obrazloženju mora biti istaknuto zbog čega se smatra da bi odgađanje upisa bilo u najboljem interesu djeteta. Osim toga, roditelj djeteta s teškoćama ima pravo na žalbu u vezi s odlukom direktora.

Ovim pristupom, kako poručuju iz Ministarstva, žele zaustaviti diskriminaciju u ostvarivanju prava na obrazovanje djece sa teškoćama.  

Podsjećaju da je Ministarstvo prethodnih godina zaprimilo više pritužbi roditelja djece s teškoćama, koji su izvijestili da su neke škole nepravedno procijenile da njihovo dijete nije spremno za školu, rezultirajući time da dijete ostaje kod kuće, bez odgovarajuće stručne podrške i stimulacija koje bi pomogle u ostvarivanju njegovog punog potencijala.  

“Značaj osiguranja adekvatne podrške djetetu u periodu ranog rasta i razvoja ima nemjerljive učinke za psihofizički rast i razvoj djeteta i njegovu dobrobit, stoga je važno da djeca s teškoćama na vrijeme budu uključena u predškolski odgoj i obrazovanje”, navode iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS.    

Kako dodaju, prije uvođenja online upisa u vrtiće primijećen je i selektivni pristup prilikom upisa djece s teškoćama u predškolske ustanove, pri čemu su se roditelji često susretali s izazovom nedostatka mjesta u vrtićima. Sistem EMIS-predškolsko djeci s teškoćama pruža dodatnih 10 bodova prilikom upisa u vrtiće, kako bi se osiguralo da svako dijete dobije potrebnu podršku.  

“Vlada i Skupština Kantona Sarajevo osigurali su potrebna sredstva za podršku inkluziji djece s teškoćama, te je Ministarstvo dostavilo saglasnost za prijem asistenta u odjeljenju, logopeda, psihologa, edukatora-rehabilitatora, i socijalnih radnika u školama. Njihova posvećenost i rad doprinose podršci u odgojno-obrazovnom procesu kako bi svako dijete ostvarilo svoj puni potencijal”, zaključili su iz Ministarstva.