BiH

Ravno i Svitava izlaze iz prometne izolacije

Infrastrukturna slika jugoistočne Hercegovina koja je desetljećima bila u saobraćajnoj  izolaciji, što je prouzročilo iseljavanje stanovništva s ovih područja, iz korijena se mijenja.

FOTO: CESTA NEUM-STOLAC HMS
FOTO: CESTA NEUM-STOLAC HMS

Ovih dana završava se magistralna cesta Stolac-Neum, kojom će se jedini naš grad na moru povezati s ostatkom Hercegovine i BiH, a u međuvremenu stvorene su pretpostavke da se i najjužnija hercegovačka općina Ravno modernom magistralom poveže kako sa Stocem i Neumom, tako i s Čapljinom, piše Čapljinski portal.

Naime, Vlada Federacije BiH u decembru prošle godine prihvatila je prijedlog federalnog ministarstva prometa i veza da se cesta Dračevo- Hutovo- Ravno, dužine 42,5 km prekategorizira u magistralnu. Inicijativu su pokrenuli načelnici Ravnog, Stoca i Neuma, a nakon godinu dana pregovaranja između bošnjačkih i hrvatskih članova Vlade dogovor je konačno postignut.

Ceste FBiH preuzimaju cestu Dračevo-Hutovo-Ravno

”Trenutno je u toku završna faza primopredaje ove ceste između Ministarstva prometa i veza HNK i JP Ceste Federacije BiH. Ova primopredaja bi trebala završiti tokom ovog mjeseca, nakon čega će JP Ceste FBiH u potpunosti preuzeti upravljanje i održavanje ovom cestom”, potvrdio je Hrvatskom Medijskom Servisu federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić.

Sljedeće godine izrada projektne dokumentacije

A već sljedeće godine, prema Lasićevim riječima, slijedi naredni korak.

-Planiramo da JP Ceste Federacije BiH u idućoj 2023. godini pokrenu postupak za izradu projektne dokumentacije i potrebnih studija. Nakon čega slijedi pribavljanje suglasnosti i provođenje eksproprijacije nekretnina koju provode općine. Po završetku eksproprijacije slijedi pribavljanje odobrenja za rekonstrukciju pa izbor izvođača radova, pojašnjava Lasić.

Podsjetimo, magistralnom cestom do Ravnog sada se može stići jedino preko Ljubinja, odnosno Republike Srpske, dok je ova općina s federalnim dijelom Hercegovine povezana tek uskim asfaltnim putem, koji vodi starom Ćirinom prugom.

Ministar prometa i komunikacija Hercegovačko-neretvanskog kantona Stjepan Krasić, kaže kako je sredstvima kantonalnog budžeta finansirana izgradnja magistralne ceste od Ravnog do sela Trnčina, te urađena projekta dokumentacija za dionicu od Trnčine, preko Turkovića do jezera Vrutak u blizini Hutova, u dužini od 12 kilometara.

”Također, već imamo projektnu dokumentaciju za dionicu od Dračeva do Svitave”, kaže Krasić za HMS. Dodaje kako Ceste FBiH sada mogu preuzeti tu dokumentaciju i nastaviti realizaciju započetog.

-Najvažnije što smo postigli je da smo ovu cestu sada stavili pod investicijski kišobran FBiH, ističe sugovornik HMS-a.

Jadransko-jonska autocesta

Uz cestu Stolac- Neum i Dračevo- Hutovo- Ravno, intenzivno se radi i na priprema za realizaciju nastavka Jadransko jonske autoceste koja će od čvora Počitelj prolaziti teritorijem općine Stolac, te duž Popova polja do granice s Crnom Gorom. Naime, već ove godine počet će izrada projekte dokumentacije i za tu cestu.

Time će se stvoriti uvjeti za ubrzani privredni  razvoj jugoistoka Hercegovine, ostanak, ali i povratak u ovaj kraj.