Kako je naveo Lasić u odgovoru na poslaničko pitanje poslanika Adnana Efendića “zbog nastupajućih blagdana i dekapacitiranosti Evropske banke za obnovu i razvoj u tom periodu, kao i iznimne kompleksnosti procesa, izvjesno je da će cjelokupna procedura biti okončana u prvom kvartalu 2025. godine”.
“Želimo naglasiti da su naše procjene podložne promjenama i zavise od toka evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva ponuđača u procesu evaluacijskog procesa. JP Autoceste FB|H dužne su provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima Banke koja je kreditor ovog projekta”, naveo je Lasić.
Dodao je da pripreme za izgradnju tunela Prenj, koji će biti najduži tunel u Bosni i Hercegovini, napreduju prema planu, s očekivanim početkom radova na proljeće ove godine.
Inače, tunel dužine od 10,5 kilometara čija je vrijednost procijenjena na 1,17 milijardi KM (600 miliona eura), prema više izvora i insajderskih informacija do koje je došao Fokus, trebala bi graditi turska kompanija Cengiz Insaat. O tome ko se spominje kao favorit za gradnju ove kao i ostalih nekoliko dionica u Hercegovini još u avgustu prošle godine pisao je Fokus.
Prema posljednjim raspoloživim informacijama, od tri turske firme koje su bile u predkvalifikacionoj fazi, dakle Cengiz Insaat, Makyol Insaat i Limak Joint Venture iz igre je ispala ova posljednja.
Kako im je potvrđeno, kompanija Limak Joint Venture nije predala finansijsku ponudu tako da će se izvođač radova “birati” između Cengiza i Makyola. No, to je već riješeno.
Na linku OVDJE možete pogledati aktuelnu INFOMAPU izgradnje autoputeva i brzih saobraćajnica u BIH i regionu.
Zanimljivo je da su obje ove firme u Turskoj osnovali zajedničku firmu pod imenom “Makyol-Kalyon-Cengiz OGG” (MKC) koja se također bavi cestogradnjom. Također, obje ove firme imaju saradnju na nekoliko dionica autoputa na području FBiH.
U posljednje vrijeme je potez Cengiza da “besplatno”, nakon što je federalna vlast demonstrirala nesposobnost, izgradi u poplavama uništenu prugu kod Jablanice, izazvao je nekoliko analiza u kojima se propituje i motiv kao i sama izvedba ovog čina odnosno zaobilaženje postupka javnih nabavki.
Tako se u analizi portala Detektor.ba postavilo jedno od pitanja “da li će Vlada Federacije dati nešto zauzvrat?”.
Ova potez se upravo desio i neposredno pred odluku Autocesta da izabere izvođača za najunosniji projekat – izgradnju tunela Prenj – gdje je upravo Cengiz Insaat favorit. Nadalje, kako smo objavili, kada je riječ o gradnji dionice Mostar Jug – Mostar Sjever u krugovima Autocesta FBiH se za favorita također spominje ova turska kompanija, koja je uveliko kao izvođač radova angažirana na dionicama Medakovo – Ozimice, te Poprikuše – Nemila. Fokus.ba