Život

Opasan po zdravlje: Djeca su prodavala gutljaj soka koji utiče na centralni nervni sistem, bubrege i mozak

Vijest da djeca preprodaju gutljaj soka Prime obišla je region, a za ovo ekstremno skupo piće do juče se nije ni znalo u regionu.

Prime sok
FOTO: STAND BY FILMS/YOUTUBE/SCREENSHOT

Ipak, sve je počelo od djece. Zahvaljujući njima, ovaj nesiguran proizvod se prodaje i na platformama poput Olx i to za ogromne pare.

Flašica u zavisnosti od ukusa se kreće od 20 pa do 70 KM, a sok uglavnom nije dostupan u slobodnoj prodaji. Pojavio se na pojedinim benzinskim pumpama u Srbiji, a u većini evropskih država dostupan je samo u online kupovini, piše Srpskainfo.

Opasan po zdravlje

Iako ga karakterišu kao sok, riječ je o energetskom piću, a postoji više vrsta. Nije pogodan za maloljetnike jer određene vrste sadrže velike doze kofeina. Vrlo brzo nakon dolaska na crnogorsko tržište, piće je zabranjeno. O tome je govorila i doktorica Zorica Đorđević iz tamošnjeg Instituta za javno zdravlje, posebno o kofeinu kog ima u Prajm energetskom piću, a najviše djeluje na centralni nervni sistem, bubrege i mozak.

– Pojačava koncentraciju, zato ga i uzimaju. Ubrzava srčani ritam, povećava krvni pritisak… Ali može i da izazove probleme, poveća probleme, ukaže na nešto što nismo znali da postoji. Posebno je opasno ako se uzima istovremeno sa alkoholom i narkoticima – rekla je Đorđević.

Na kraju, najvažniji podatak za sve roditelje koji rješava sve eventualne dileme – i sama kompanija koja je stvorila Prajm ističe da “Prime Hidration” nije za decu mlađu od 15, a “Prime Energy” nije za mlađe od 18 godina – piše ATV pozivajući se na thenourishedchild.com.

I kako navodi news24com, BCAA supstance mogu uticati na razvoj fetusa, a pošto nije bilo studija o uticaju na decu mlađu od 18 godina, ne postoji garancija za njihovu bezbjednost.

Otkud tolika opsesija?

Mnogi roditelji na Tviteru podijelili su priču o tome kako su im djeca tražila izvjesni Prime sok koji je postao nevjerovatan popularan. Kada se malo istraži, nije problem zaključiti i kako.

Piće se nabavljalo preko Amazona, a na Youtube-u je objavljeno desetine snimaka u kojima youtuberi probavaju i ocjenjuju ovaj napitak.

Napitak je kreacija youtubera Logana Pola i KSI koji na ovoj platformi broje milione pratilaca. Napitak su namijenili za sportiste, a ubrzo nakon njihove promocije priču su preuzeli i domaći youtuberi.