Moj primarni cilj je da spriječim ovakve incidente, dajući neophodne preporuke za poboljšanje bezbijednosti u pomorskom saobraćaj širom svijeta”, rekao je glavni istražitelj obalske straže kapetan Jason Neubauer na konferenciji za novinare u Bostonu, prenio je Reuters.
On je objasnio da je Obalska straža u petak ustanovila “pomorski odbor za istragu”, koji sa Federalnim istražnim biroom (FBI) radi na prikupljanju dokaza.
“Dokazi će biti podijeljeni sa Međunarodnom pomorskom organizacijom i drugim grupama kako bi pomogli u poboljšanju bezbjednosnog okvira za podvodne operacije širom svijeta”, rekao je Neubauer.
Dodao je da je obalska straža u kontaktu sa porodicama pet poginulih osoba, a da istražitelji preduzimaju sve mjere predostrožnosti na licu mjesta u slučaju da naiđu na bilo kakve ljudske ostatke.
Prethodno je kanadski Odbor za sigurnost transporta saopštio da sprovodi sopstvenu istragu o imploziji “Titana”, koja je pokrenula pitanja o nedostatku regulative za takve ekspedicije.
Pomorske agencije pretražuju područje u sjevernom Atlantiku gdje je podmornica uništena.
Krhotine podmornice su se nalazile na oko 3.810 metara pod vodom u blizini olupine broda “Titanik”.
Američka Obalska straža potvrdila je u četvrtak da su putnici podmornice „Titan“ poginuli nakon što je vozilo na daljinsko upravljanje otkrilo rep i konus podmornice, čije krhotine odgovaraju imploziji komore pod pritiskom.
Podmornica “Titan” nestala je u nedjelju dok se spuštala do olupine „Titanika“, broda koji je potonuo u sjevernom Atlantiku 1912. godine na dubini od 3,8 kilometara, a petoro putnika koji su bili u podmornici su poginuli, nakon što je ona, prema navodima stručnjaka, implodirala.
Na brodu u vlasništvu američke kompanije „OceanGate Expeditions“, bili su 58-godišnji britanski biznismen, avijatičar i svemirski turist Hamish Harding, pakistanski biznismen Šahzada Dawood i njegov sin Suleman, francuski oceanograf Paul-Henry Nargeolet, stručnjak za Titanic, te Stockton Rush, osnivač OceanGatea.