BiH

Naprijed!: Dokle će nadležni, a neodgovorni gurati pod tepih pojavu vršnjačkog nasilja u školama?

Iz stranke Naprijed! izdali su saopštenje povodom sve češćeg vršnjačkog nasilja u BiH.

Osnovna skola Mirsad Prnjavorac 6
FOTO: E. MURAČEVIĆ
Ilustracija

U saopštenju stoji:

“Svakodnevnim, različitim oblicima nasilja u našim školama, koji su gotovo postali pravilo ponašanja, stvara se slika anarhije i opšteg nereda u našem društvu. Nažalost, oni koji trebaju voditi brigu o tome više brinu o ličnom komoditetu, skupim automobilima i udobnim kancelarijama, dok su djeca prepuštena sama sebi.

Očigledne su greške u sistemu odgoja i obrazovanja djece. Njihova prepuštenost samima sebi, omogućava im pristup lako dostupnim brutalnim sadržajima u virtualnom svijetu, koji im iskrivljuju sliku o realnom svijetu i normalnom životu. Uz to su izoženi nezdravom načinu ishrane, nedostatku fizičkih aktivnosti, kao i nedostatku topline porodice.

Navedene elemente sistem još uvijek nije uzeo u obzir kod kreiranja institucionalnog pristupa u odgoju djece, pa nije iznenađujuće da aktuelna vlast nema uticaja, niti metode za spriječavanje vršnjačkog nasilja. Stoga, tražimo odgovor na pitanje: kada i na koji način će se zaustaviti ova, skoro svakodnevna prijetnja životima naše djece?

Kao pokret za transformaciju i ozdravljenje bosanskohercegovačkog društva, Naprijed BiH! insistira na brizi o svakom čovjeku, od rođenja do kraja života.

Aktuelnoj vlasti poručujemo da to podrazumijeva osiguranje pravnog okvira koji garantuje sigurnost i dostojanstven život za sve građane u BiH. Jedno je od rješenja, na kome svakako treba insistirati, jeste moralna obnova društva, kao osnov za izgradnju zdrave zajednice. Ako ne znaju način, neka puste da, oni koji znaju, urede neuređeni sistem odgoja i obrazovanja. Jer, usklađen i učinkovit sistem omogućuje i roditeljima veću uključenost u obrazovanje djece i život škole, a učiteljima, nastavnicima, profesorima i ostalim zaposlenim u odgojnoobrazovnim institucijama osnaživanje uloge i jačanje profesionalnosti, kreativniji rad, te veću autonomiju. Kvalitet odgojno-obrazovnog sistema, u kontekstu društvenih i ekonomskih promjena, pretpostavlja njegovu vertikalnu koherentnost i konzistentnost na svim nivoima obrazovanja, ali i mogućnost horizontalnog povezivanja s drugim sektorima u zadovoljavanju potreba onih koji uče i poučavaju, te sistem koji je prožet inovativnošću, kreativnošću i poduzetnošću onih koji podučavaju i onih koji uče.

Ovakav sistem primjenjuje načela inkluzivnog obrazovanja na način da različitim ciljanim intervencijama osigurava jednake uslove obrazovanja svim učenicima. Osiguravanjem kvalitetnog i uključivog obrazovanja za sve, dodatno se smanjuju društvene, ekonomske i kulturne nejednakosti.

Neka se naš krik čuje do vrha piramide odgovornosti, jer sutra to može biti i vaše, naše, bilo čije dijete. Uozbiljimo se i dignimo svoj glas prema onima koji su neodgovorni”, poručuju iz Naprijed!.