Retrovizor

Najbolje ili ništa: Ovo je Mercedes koji su imali Elvis, Lennon, Hugh Hefner, Castro, Elizabeth Taylor i Tito

  

FOTO: WWW.OLDMERCGUY.CO.ZA
FOTO: WWW.OLDMERCGUY.CO.ZA

Mercedes-Benz 600 kojeg vidite na slici iznad, pripadao je slavnoj holivudskoj glumici Elizabeth Taylor. Kupila ga je 1969. Godine kada joj je isporučen u Palm Springsu, Kalifornija. 

Mercedes-Benz 600 bio je prilično popularan među slavnim ličnostima. Elvis Presley, Hugh Hefner, Jack Nicholson, Coco Chanel, Aristotel Onassis, Fidel Castro i Elizabeth Taylor posjedovali su jednu od ovih legendarnih luksuznih mašina! A, naravno, jednog takvog imao je i Josip Broz Tito. 

Sa manje od 3.000 ikada napravljenih modela, ne čudi da je to bila luksuzna limuzina po izboru za bogate i slavne, kojima je popularno nazvan  Pullman bio omiljeni Benz modela. 

Do kasnih 1950-ih Mercedes-Benz je tražio zamjenu za limuzinu serije W186 300 koja je bila najznačajnija za kompaniju. Limuzina W100 600 je debitovala na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu 1963. Razvijen u periodu od sedam godina, oblik 600 su formirali Paul Bracq i Bruno Sacco.  

Tehnološko čudo sa nevjerovatnim nizom karakteristika snage i funkcija, 600 su razvili inženjeri Rudolf Uhlenhaut, Fritz Nallinger i Karl Wilfred. Njihova jednostavna ideja bila je da se zapitaju koliko bi automobil mogao biti nevjerovatan a da cijena nije bitna. Prikladno nazvan “Grosser”, ili Grand Mercedes, imao je sve moguće karakteristike snage koje se mogu zamisliti sa unutrašnjim hidrauličnim sistemom koji je upravljao svime, od prozora do prtljažnika.

FOTO: TITO I JOVANKA RADO SU SE VOZILI U OVOM AUTOMOBILU/AUTOMOBILI.HR
FOTO: TITO I JOVANKA RADO SU SE VOZILI U OVOM AUTOMOBILU/AUTOMOBILI.HR

Ovjes je bio neovisno kontroliran u sva četiri ugla pomoću složenog pneumatskog sistema koji je pokretao jednocilindrični zračni kompresor u motornom prostoru. Sam motor je bio Mercedesov prvi proizvedeni V8 sa jednom bregastom osovinom. Standardno opremljen Bosch mehaničkim ubrizgavanjem, M100 V8 ja imao 300 KS i gurala je 600 do brzina većih od 193 kilopetra na sat. 

Izrada je bila bez premca s gotovo svakim dijelom automobila montiranim ručno. 600 je proizveden u dvije verzije, prva je tradicionalna limuzina sa četiri vrata sa međuosovinskim razmakom od 3,30 metra i duža “Pullman” verzija izgrađena na međuosovinskom rastojanju od 3,80 metra. Koštajući više od 20.000 dolara 1965. (što je ekvivalent od preko 157.000 dolara danas), 600 je privukao brojnu elitnu klijentelu, uključujući sve od političara, uglednika, kraljeva, predsjednika i to onih doživotnih pa su ga imali i Beatlesi John Lennon i George Harrison.  

600 je bio toliko ispred svog vremena da je proizvodnja modela trajala do 1981. godine uz vrlo male promjene u njegovom impresivnom 18-godišnjem ciklusu proizvodnje. Sastavljeno je samo 2.677 vozila, od kojih su samo 304 “Pullman” limuzine sa dodatnim sjedištima okrenutim prema nazad, podeljenim pregradnim prozorom na električni pogon.  

Danas je 600 visoko cijenjen od strane kolekcionara i entuzijasta. Bukvalno Maybach svog vremena, W100 šasija 600 je savršeno oličenje onoga čemu Mercedes-Benz teži danas: „najbolje ili ništa“.