IT

Mlade ne interesuju veb portali: Društvene mreže su im glavni izvor vijesti

Godišnji izvještaj Reutersovog instituta za proučavanje novinarstva pokazuje promjene u načinu na koji ljudi prate vijesti.

FOTO: TECHCRUNCH
FOTO: TECHCRUNCH
Ilustracija

Prema ovom istraživanju, zabilježen je pad od perioda za 2018. godinu do danas u broju ljudi koji vijestima pristupaju preko veb portala ili aplikacija.

To se posebno odnosi na mlađe korisnike, koji vijesti uglavnom pronalaze preko društvenih mreža, pretraživača ili mobilnih agregatora.

Za dobijanje informacija više se koriste nalozi i profili poznatih osoba, influensera ili drugih ljudi na društvenim mrežama, umjesto novinara. Platforme koje su najpopularnije za dobijanje vijesti su TikTok, Instagram i Snapchat, kako stoji u izvještaju Reutersa.

Prema izvještaju, TikTok je društvena platforma sa najbržim rastom, a za vijesti je koristi 20 procenata mladih od 18 do 24 godine. Ovo je povećanje od 5% u odnosu na prethodnu godinu.

Manje od trećine ispitanika je istaklo da je izbor vijesti na osnovu ranijih pretraga dobar način informisanja. Međutim ljudi malo više vole da im vijesti bira algoritam, nego urednici ili novinari, prema navodima Reutersa.

Istraživanje pokazuje i da je povjerenje u vijesti palo za dva procenta tokom prethodne godine. U prosjeku, 40 odsto ljudi ističe da uglavnom vjeruje većini vijesti.

Na svim tržištima, 56 procenata ljudi ističe da ih zabrinjava prepoznavanje razlike između pravih i lažnih vijesti na internetu – ovo predstavlja povećanje od 2% u odnosu na prošlu godinu.