Sarajevo

Ministar Adnan Šteta objavio fotografiju tramvaja: "Vremeplov, od 1962. godine, do novog sarajevskog tramvaja"

U jednu fotografiju sve je stalo...

U proceduri prijedlog zaduženja od 35 miliona eura za gradski saobraćaj u Sarajevu
FOTO: BOSNAINFO

Tramvajski saobraćaj u glavnom gradu Bosne i Hercegovine datira od 1884. godine, kada je u funkciji bio tramvaj s konjskom vučom, pa sve do danas, kada imamo tramvaje na električni pogon.

Prva tramvajska pruga u Sarajevu bila je duga 3,1 kilometar, a počinjala je od današnjeg Ekonomskog fakulteta, pružala se Ferhadijom i dalje glavnom gradskom ulicom Ćemalušom (današnjom Titovom), preko Marijin dvora i završavala na uskoj željezničkoj stanici. Tramvajska karta bila je tamnocrvene boje, ispisana na srpskohrvatskom, njemačkom i turskom jeziku i koštala 5 krajcera.

Tramvajska dionica Čengić Vila – Ilidža je sa izgradnjom tramvajskog (normalnog 1435 mm) kolosijeka otpočela 1958. godine. Do tada su korišteni vozovi uskog kolosijeka, a od 1948. su uvedeni dvospratni autobusi „Lejland“ tkz. „Londonci“, dok je uporedo ostatak tramvajske mreže u samom gradu doveden na istu širinu kolosijeka i cijela dionica je svečano puštena u saobraćaj 28. novembra 1960. godine. Uskotračni tramvaj u Sarajevu prestaje s vožnjom 9. oktobra 1960. uz popraćeni svečani oproštaj na kojem je prisustvovalo preko 50.000 građana.

Tokom rekonstrukcije tramvajskih šina godine 1958. na 1960. izvršena je i modernizacija tramvajskog voznog parka, tako da je ugovorena nabavka 71 modernog PCC tramvaja iz Washingtona (1958. isporučeno 50, a 1962., još 21 tramvaj, remarks Washington D.C. ili popularno „Vašingtonci“).

Interesantno je spomenuti da se postojećim brojem vozila nisu mogle zadovoljiti potrebe kupaca pa su radnici GSP-a vlastitim znanjem u radionici napravili zglobni tramvaj tj. dva rashodovana „solo“ tramvaja su spojili u jedan i svečano ga pustili u saobraćaj 29. novembra 1964. godine. Slijedećih godina na ovaj način napravljeno je još sedam zglobnih tramvaja.

Tokom 1966. godine pa sve do 1983. ugovorena je nabavka tramvaja marke „TATRA“ tkz. „češki tramvaji“ koji su polako iz saobraćaja potiskivali već istrošene „vašingtonce“. „Penzionisanje vašingtonaca“ se desilo pred Zimsku olimpijadu u Sarajevu 1984. godine. Kasnije, pored eksploatacije „starih tatri“, 1999. godine obnavlja se vozni park sa novim češkim tramvajima marke „SATRA“, tramvajima iz Beča (2001.) marke „Lohner Type“ i tramvajima iz Amsterdama (2009.) marke „LHB“.

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta objavio je fotografiju koja je historijska, kako je naveo vremeplov. Za vrijeme njegovog mandata prvi put u posljednjih 60 godina pokrenuta je rekonstrukcija tramvajske pruge kao i nabavka novih tramvaja.

“Od tramvaja GT8 koji je proizveden 1962. godine, do novog sarajevskog tramvaja”, napisao je Šteta.