BiH

Loši putevi i zastarjeli standardi: Raste broj saobraćajnih nesreća u Bosni i Hercegovini

Proteklog vikenda u tri odvojene saobraćajne nesreće, koje su se u manje od 19 sati dogodile na području Mrkonjić Grada, Ribnika i Cazina, poginulo je pet osoba, a više ih je povrijeđeno. Putevi u Bosni i Hercegovni su najlošiji u Evropi, uz one u Moldaviji, pokazala su istraživanja. Dodamo li tome veliki broj automobila i nesavjesnih vozača, rezultat je sve veći broj nesreća kojima svakodnevno svjedočimo. Stručnjaci su saglasni da je što prije potrebno nešto učiniti.

FOTO: ILUSTRACIJA/SINIŠA PAŠALIĆ/RINGIER
FOTO: ILUSTRACIJA/SINIŠA PAŠALIĆ/RINGIER

Iz Sektora za informiranje i dokumentaciju Bosanskohercegovačkog auto-moto kluba saopćeno je da je broj nezgoda na cestama u Bosni i Hercegovini u prošloj godini veći za više od hiljadu nego 2021. godine. To znači da se svakoga dana u toku prošle godine na cestama dogodilo više od 85 saobraćajnih nezgoda.

“U skladu s prikupljenim statističkim podacima od nadležnih institucija (Federalna uprava policije, kantonalna Ministarstva unutarnjih poslova, MUP Republike Srpske i MUP Brčko distrikta), na bosanskohercegovačkim cestama u 2022. godini dogodila se 31.321 saobraćajna nezgoda, od čega je 21.209 saobraćajnih nezgoda zabilježeno u Federaciji Bosne i Hercegovine, dok je u Republici Srpskoj zabilježeno 9.894. Broj saobraćajnih nezgoda sa poginulim/povrijeđenim osobama povećan je za 299, u odnosu na 2021. godinu”, naveli su iz BIHAMK-a.

Bosna i Hercegovina, kao članica Ujedinjenih nacija, trebalo bi da slijedi njihove smjernice i za početak donese strategije i akcione planove za sigurnost u saobraćaju na državnom nivou, smatra Osman Lindov, profesor Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu. Napominje da je magistralna mreža u Bosni i Hercegovini u jako lošem stanju.

“Imate taj put prema Šćepan Polju koji ne zavrijeđuje ni da bude lokalna saobraćajnica, a on je magistralni put. Imate takvih dionica dosta u Krajini, koje pokušavaju sa saobraćajnom signalizacijom o opasnosti nešto da postignu – medvjedi na putu ili vozite na vlastiti rizik ili može vas grom udariti”, navodi Lindov.

Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske, najčešći uzrok saobraćajnih nesreća je neprilagođena brzina kretanja, oduzimanje prvenstva prolaza i, u velikoj mjeri, alkohol. Iz Agencije za bezbjednost saobraćaja RS podsjećaju da su proteklih nekoliko godina radili brojne kampanje koje se tiču sigurnosti na cesti, a najavljeni su i infrastrukturni radovi.

“Evo, iz puteva Republike Srpske najavili su otklanjanje 12 opasnih mjesta, tzv. Crnih tačaka, pa eto i to je, čini mi se, dobar korak da će na nekim mjestima koja su u proteklom periodu bila karakteristična po broju saobraćajnih nezgoda, da tako kažem, eliminisati se ti uzroci koji dovode do nastanka saobraćajnih nezgoda”, smatra Milija Radović iz Agencije za bezbjednost saobraćaja RS.

Manjkavosti su vidljive svuda, podsjeća profesor Lindov. Od edukacije vozača, do samih vozila i infrastrukture. Saobraćajnice koje se danas projektuju ne zadovoljavaju kriterije zbog zastarjelosti standarda.

“Naši standardi su već stari oko 20 godina, za nove ceste koje gradimo ne zadovoljavaju kriterije koje bi trebalo po nekim evropskim direktivama i zemljama koje vode brigu o toj cestovnoj infrastrukturi”, kaže Lindov.

Brojne kampanje za sigurnost u saobraćaju mogu pomoći u prevenciji i smanjenju broja nesreća na cestama, saglasni su naši sagovornici. Jednu od njih ovih dana je pokrenulo Federalno ministarstvo saobraćaja i komunikacija, a tiče se zabrane korištenja mobitela u vožnji, što je ocijenjeno kao jedan od glavnih uzroka saobraćajnih nesreća u EU, piše BHRT.