Zakonske obaveze nisu podijeljene prema obliku svojine, odnosno jednake zakonske obaveze su propisane za javne i za privatne apoteke. Bilo kakva pitanja koja se mogu dovesti u vezu sa motivacijom inspekcijskih nadzora, u konkretnom slučaju apoteka u privatnom ili državnom vlasništvu, mogu predstavljati neprikladan pokušaj delegitimizacije rada Kantonalne uprave za inspekcijske poslove Kantona Sarajevo, te se daju tumačiti i kao pokušaj vršenja pritiska na nezavisno i profesionalno obavljanje inspekcijskih kontrola – navodi se.
Kako se ističe u saopćenju za javnost, takav način argumentacije otvara ozbiljan presedan prema kojem bi subjekti nadzora, umjesto da odgovore na konkretne nalaze inspekcije, mogli nastojati selektivno interpretirati zakonitost postupanja isključivo na osnovu vlasništva subjekta, kao u konkretnom slučaju. Kantonalna uprava za inspekcijske poslove Kanton Sarajevo postupa isključivo na osnovu zakona, prijava i redovnih inspekcijskih protokola, a ne prema bilo kakvim ličnim, političkim ili nekim drugim afinitetima. Radi uočenih informacija odnosno dezinformacija koje se plasiraju u javnosti, ističemo da u Zakonu o apotekarskoj djelatnosti (“Službene novine F BiH”, broj 40/10 ) je predviđeno da su, apoteke zdravstvene ustanove (privatne i javne) i apoteke u privatnoj praksi, dužne poštovati režim izdavanja lijeka utvrđen dozvolom o stavljanju lijeka u promet, te magistar farmacije ne može bez recepta izdati lijek koji ima dozvolu za stavljanje lijeka u promet na receptu – ističe se.
U slučaju nepoštivanja toga predviđene su kazne, definisane članom 65. citiranog zakona. Za pravno lice iznose minimalno 10.000 KM, za odgovorno lice u pravnom licu 500,00 KM, za magistra farmacije koji obavlja privatnu praksu 500 KM, a za apotekarskog radnika 250 KM.
Kako se ističe, tokom farmaceutsko-inspekcijskih nadzora, poštivanje režima izdavanja lijekova je jedno od obaveznih pitanja prilikom provođenja kontrola usklađenosti rada sa zakonskim odredbama, bez obzira na oblik vlasništva odnosno da li se radi o javnom ili privatnom sektoru. Informacija da je farmaceutska inspekcija izrekla kaznu od 1.000 KM za nepoštivanje režima izdavanja lijekova je očigledna dezinformacija jer Zakon o apotekarskoj djelatnosti (“Službene novine F BiH”, broj 40/10) navedeni iznos kazne nije propisao te nije mogla biti ni izrečena. Netačna je i informacija da je farmaceutska inspekcija kontrolisala izdavanje lijeka Brufen – ističe se.
Iz KUIP KS pojašnjavaju da je Brufen (ibuprofen) registrovan u Agenciji za lijekove i medicinska sredstva BiH isključivo kao lijek, a ne kao pomoćno sredstvo. U zavisnosti od pakovanja, Ibuprofen 400 mg je registrovan da se može izdavati na recept ili bez recepta odnosno pakovanje koje ima manje tableta npr. 10 je registrovano kao lijek koji se izdaje bez recepta, dok se pakovanje od 30 tableta izdaje na recept. Ibuprofen u jačinama od 600 mg i 800 mg je registrovan kod nadležne agencije kao lijek koji se izdaje na recept. Stoga navedene dezinformacije, koje se plasiraju javnosti, u kojima se ističe da se “Inspekcija sad dosjetila da radi svoj posao”, potkrepljuje činjenicu da su očigledne izmjene u radu ove uprave koje su nastupile u posljednjem periodu, a što ukazuje ovom menadžmentu da se na terenu uočavaju promjene koje su imale za cilj popraviti i unaprijediti stanje u svim oblastima inspekcijskog nadzora.
Ističemo da će inspekcija nastaviti vršiti nadzor nad svim pravnim subjektima i fizičkim licima, bez obzira na vlasničku strukturu ili poslovni ugled, u skladu sa nadležnostima i bez vanjskih utjecaja, čuvajući profesionalni integritet inspekcijskih organa – saopćeno je iz KUIP KS.