IT

Krv, znoj i bez suza. Ovo je priča o Kratosu

God of War je bio jedna od najuticajnijih igara u žanru akcijskih igara i ostavio je dubok trag u industriji videoigara

FOTO: SONY
FOTO: SONY

God of War je hack-and-slash akcijska igra objavljena 2005. godine za PlayStation 2. Razvila ju je Santa Monica Studio, a objavila Sony Computer Entertainment. God of War prati priču Kratosa, antiheroja inspiriranog grčkom mitologijom. Igra se uglavnom odvija u drevnoj Grčkoj i puna je mitoloških bića i legendi.

God of War je dobio mnogo pohvala za svoju kreativnost, vizualni stil i igračku mehaniku. Ova igra je postavila standard za kasnije igre u žanru hack-and-slash. Jedan od ključnih elemenata igre je njezin borbeni sustav. Kratos ima razna oružja i vještine koje može koristiti za poraz neprijatelja. Kombinacija borbe s oružjem, magijom i akrobacijama daje igračima osjećaj kontrole i moći.

AKCIJSKI PLATFORMER

Gameplay u God of Waru 2005. godine je fokusiran na akcijsku borbu i platformerske elemente. Glavni protagonist Kratos ima širok raspon napada i oružja koja može koristiti, uključujući mač, dvostruki mač, buzdovan, čekić i plameni luk. Kroz igru, igrači mogu nadograditi oružja i moći, što im omogućuje da budu još snažniji u borbi.

Borba se odvija u realnom vremenu, a Kratos ima tri osnovna napada – brzi napad, snažni napad i skok napad. Ti se napadi mogu kombinirati u različitim kombinacijama kako bi se stvorili različiti napadi i comboi. Igrači mogu koristiti i magiju koja je dostupna Kratosu, a magija se napuni kad se prikupljaju plave kuglice rasute po igri.

Platformerski elementi u God of Waru uključuju preskakanje prepreka, puzanje po zidovima i rješavanje raznih zagonetki kako bi se napredovalo kroz igru. Platformski elementi su prilično izazovni i mogu biti frustrirajući, ali čine igru interesantnom i dinamičnom.

Tokom igre igrači se susreću s raznim vrstama neprijatelja, uključujući razna mitološke bića kao što su harpije, minotauri, Gorgone i kentauri. Svaki neprijatelj ima jedinstveni set napada i obrane, što igračima pruža dodatni izazov u borbi.

Bossevi u God of Waru su vrlo impresivni i izazovni. Svaki od njih ima jedinstveni set napada i obrana i igrači moraju tražiti način kako ih pobijediti. Borbe s bossevima su vrlo dinamične i intenzivne, a igrači moraju biti brzi i spretni kako bi preživjeli.

God of War ima i različite razine težine koje igrači mogu odabrati, ovisno o njihovom iskustvu u igrama. Teža razina povećava snagu neprijatelja i smanjuje zdravlje Kratosa, čime se igra čini još izazovnijom.

U konačnici, gameplay u God of Waru je fokusiran na akciju, borbu i platformerske elemente. Igrači moraju biti brzi i spretni kako bi preživjeli u borbi i riješili razne zagonetke. Borbe s bossevima su vrlo dinamične i impresivne, a igrači se moraju suočiti s različitim vrstama neprijatelja.

PRIČA KAO NOSILAC IGRE

Jedan od glavnih razloga zašto je God of War toliko popularan jest njezina priča. Kratos je uništen tokom početne sekvence igre, a igrač mora otkriti kako je došlo do toga i što Kratos mora učiniti da bi se iskupio. Priča se postupno otkriva kroz flashbackove i dijalog, a uskoro se otkriva da Kratos traži osvetu protiv grčkih bogova.

Kratos je nekada bio Aresov najvjerniji sljedbenik, ali nakon što je sudjelovao u pokolju koji je Ares izazvao, Kratos je shvatio da je bio izmanipuliran i odlučio se suprotstaviti svom bivšem gospodaru.

Kroz igru, Kratos putuje Grčkom i susreće se s raznim bogovima i mitološkim bićima, uključujući Zeusa, Posejdona, Hada i Atenu. Svaki od njih pokušava iskoristiti Kratosa u svoje vlastite svrhe, ali Kratos se ne da manipulirati i nastavlja napredovati prema Aresovoj tvrđavi.

Nakon što Kratos porazi Aresa u epskoj borbi, on postaje novi bog rata, ali počinje ga mučiti njegova prošlost i zločini koje je počinio. Kratos se suočava s unutarnjom borbom i na kraju shvata da osveta nije rješenje za njegove probleme. Priča završava s Kratosom koji napušta Olimp i kreće u nove avanture.

Priča u God of Waru je epska i puna akcije i mitologije. Kratos je složen lik s tamnom prošlošću, a igrači prate njegovu borbu protiv bogova dok istovremeno otkrivaju njegove tajne. Iako se fokus igre nalazi na akciji, priča dodaje dubinu i kontekst Kratosovoj borbi i čini igru zanimljivom i emotivnom, piše Oslobođenje.

IGRA KOJA REZONUJE I DANAS

Iako God of War ima mnogo pozitivnih aspekata, ima i nekoliko negativnih. Na primjer, neke platformerske dijelove igre mogu biti previše teške, a igračima može biti frustrirajuće ponovno i ponovno pokušavati ih proći. Također, igra je prilično linearna, što može biti razočaravajuće za igrače koji žele više slobode u svojim igrama.

God of War iz 2005. godine bio je igra koja je značajno revolucionirala akcijski žanr igara. Igra je bila jedna od prvih koja je uspjela spojiti akciju s pustolovinom i pričom, što je rezultiralo izvanrednom igračkom iskustvu.

Jedna od glavnih stvari koja je promijenila igračko iskustvo u God of Waru je korištenje kamere koja prati igrača u borbi. Ovo je bila prva igra koja je uspješno primijenila ovaj sustav, što je značilo da se igrači nisu morali brinuti o tome gdje se nalazi kamera dok su u borbi. Umjesto toga, kamera bi se sama prilagodila i pratila Kratosa, što je omogućilo brže i glatko kretanje tokom borbi.

Druga značajna inovacija u igri bila je “Quick Time Event” (QTE) sistem. QTE sustav bio je novi način interakcije igrača s igrom i omogućio je dodatnu razinu akcije i adrenalina u borbi. Tokom borbe, igrači bi se suočili s različitim izazovima, poput sakaćenja neprijatelja, prelaska prepreka i izbjegavanja smrti, a sve bi to bilo riješeno korištenjem brzih reakcija igrača i pritiskom na određene tipke.

Kombinacija ovih inovacija i drugih elemenata igre stvorila je igračko iskustvo koje je bilo jedinstveno u tom trenutku, a koje je postavilo temelje za kasnije akcijske igre. God of War je bio jedna od najuticajnijih igara u žanru akcijskih igara i ostavio je dubok trag u industriji videoigara.

KRATOSOVO NASLIJEĐE

God of War iz 2018. i kasniji nastavak Ragnarok iz 2022. godine donosi novu dimenziju u Kratosovu priču i predstavlja igračima zrelijeg i emocionalno složenijeg Kratosa koji se suočava s gubitkom i traumama svoje prošlosti.

God of War iz 2018. godine donosi potpuno novi sistem borbe, koji se razlikuje od sistema koji smo vidjeli u prethodnoj igri. Igrači sada mogu koristiti Kratosovu magiju i štit kako bi se borili protiv neprijatelja. Također, igra sada koristi dinamičku kameru koja prati igrača cijelo vrijeme, što omogućuje još veću kontrolu i brzinu u borbi.

Druga značajna razlika između dviju igara je priča. God of War iz 2018. godine predstavlja značajnu promjenu u odnosu na prethodne igre jer je više usmjerena na odnos između Kratosa i njegovog sina Atreusa. Kroz igru, igrači su svjedoci Kratosove transformacije u odnosu na njegovu obitelj i emocionalni razvoj od hladnog ratnika do oca i mentora. Priča u ovoj igri je puna zagonetki, tajni i neočekivanih preokreta, a igrači mogu doživjeti emocionalno ispunjavajuću priču koja će ih ostaviti zadivljenima.

Uspoređujući dvije igre, God of War iz 2018. godine je definitivno unaprijedila gameplay, priču i vizualnu prezentaciju u odnosu na prethodnu igru iz 2005. godine. To se najviše vidi u dubljoj karakterizaciji Kratosa i odnosu s njegovim sinom, te u višem stupnju kompleksnosti gameplay sustava.

Ipak, treba naglasiti da God of War iz 2005. godine ima svoje mjesto u historiji igara kao jedna od najinovativnijih i najuspješnijih akcijskih igara svih vremena.