BiH

Koridor Vc: Gradi se 30 kilometara od Doboja do juga Maglaja, za preko 167 miliona eura (FOTO)

Na sjevernom dijelu Koridora Vc, na relaciji od Doboja do južnoj dijela Maglaja u toku je izgradnja dvije dionice autoceste u dužini od 30 kilometara.

FOTO: LIDERIS MARKETING AGENCIJA
FOTO: LIDERIS MARKETING AGENCIJA

Izgradnja ovih dionica autoceste od velikog je značaja za lokalnu infrastrukturu i regionalno povezivanje, te će završetkom izgradnje i puštanjem u promet imati brojne benefite za stanovnike i privredu u ovom dijelu naše zemlje.

Dionica Putnikovo Brdo – Medakovo ukupne je dužine 8,5 kilometara i od ključnog je značaja za općine: Tešanj, Usora i Doboj Jug, te dalji razvoj ovog područja i poboljšanje kvaliteta života stanovnika. Od izuzetne je važnosti posebno iz razloga što je u Tešnju veliki broj fabrika koje svoje proizvode izvoze u Evropsku uniju.

Početak trase autoceste je na izlazu iz tunela Putnikovo brdo 2 na međuentitetskoj granici. Dalje se trasa pruža prema petlji Usora na kojoj će se graditi bočno naplatno mjesto, nakon kojeg trasa prelazi mostom preko regulisanog korita rijeke Usore, te preko mostova dolazi do naselja Karuše.

U Karušama trasa prolazi kroz brdo, te je na toj lokaciji predviđen cut & cover sistem u dužini od 220 m. U nastavku trasa prolazi kroz naseljena mjesta Tešanjka i Medakovo, kao i nenaseljena područja. Dionica se završava poslije petlje Medakovo.

U toku su radovi na širokom iskopu lijeve strane trase, kao i nasipu krakova petlje Usora. Na južnom portalu tunela izvode se radovi na zaštiti kosina prskanim betonom. U toku je i izmještanje magistralnog puta M4, regulacija korita rijeke Usore, te pripremni radovi na konstrukciji mostova Usora 1 i Usora 2 (bušenje šipova, betoniranje, stub, itd.).

Na dionici Putnkovo Brdo – Medakovo će se graditi sljedeći objekti: šest mostova, jedan cut&cover tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono i bočno naplatno mjesto, te jedan centar za održavanje i kontrolu prometa na autocesti.

Također, dio projekta je i regulacija rijeke Usore u dužini potrebnoj za izvođenje predmetne dionice autoceste na Koridoru Vc, regulacija rijeke Tešanjke, izmještanje postojeće magistralne ceste M-4, dužine cca 3,5 kilometara te rekonstrukcija lokalnih cesta.

Vrijednost ugovorenih radova iznosi 167,062,555.93 eura sa PDV-om, a izgradnja ove dionice finansira se sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Izvođač radova je Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo, a nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l.