Ekonomija

Kolaps u automobilskoj industriji: Samo jedan evropski brend zadržao isti nivo kao 2021

Tržište putničkih automobila u Evropskoj uniji smanjilo se prošle godine za 4,6 odsto - na samo 9,3 miliona jedinica, što je najniži nivo u bloku još od 1993. godine, izvjestilo je ove nedelje Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).

FOTO: EPA-EFE/YURI KOCHETKOV
FOTO: EPA-EFE/YURI KOCHETKOV

Prema izveštaju, do pada je uglavnom došlo zbog uticaja nestašice komponenti u prvoj polovini godine.

Tržište se, međutim, poboljšalo od avgusta do decembra, sa povećanjem broja novih registracija automobila za 12,8% u posljednjem mjesecu prošle godine. Sve u svemu, u 2022. samo Njemačka je uspjela da ostvari rast (+1,1%) među četiri najveća tržišta EU.

Tome je doprinjeo i snažan rezultat u decembru, saopštila je ACEA.

Sva ostala tri tržišta su bila lošija nego 2021. godine, pri čemu je Italija zabilježila najveći pad (-9,7%), a zatim slijede Francuska (-7,8%) i Španija (-5,4%).

Podaci su pokazali da je broj vozila registrovanih u zemljama EU (bez Malte, za koju statistika nije dostupna) porastao na više od 896.000 jedinica prošlog mjeseca – sa više od 795.000 godinu dana ranije.

Prodaja automobila Volkswagen Grupe (uključujući Škodu, Audi, Seat, Porsche i druge) u Evropskoj uniji smanjena je za 5,2% prošle godine, saopštila je ACEA.

Proizvođač automobila Stellantis zabilježio je pad prodaje za 14,1%, dok je prodaja Renault Grupe pala za 4,3%, a prodaja BMW-a za 5,1%. Prodaja Mercedes-Benza je bila praktično na istom nivou kao 2021. godine, sa 549.023 jedinica.

U međuvremenu, južnokorejski Hyundai (uključujući Kiu) povećao je prodaju svojih vozila u EU za 2,6%.