Povlačenje dviju kineskih kompanija težak je udarac čileanskim planovima razvoja kapaciteta za preradu litija, ključnog metala u proizvodnji baterija za električna vozila. Čile zauzima drugo mjesto na ljestvici vodećih svjetskih proizvođača litija.
Kompanije su odustale od projekata zbog oštrog pada cijena litija, navela je čileanska razvojna agencija Corfo, koja je BYD-u i Tsingshanu osigurala pristup litij karbonatu po povlaštenim cijenama do 2030. godine kako bi ih potaknula na ulaganja. Dobavljač litij karbonata čileanska je državna rudarska kompanija SQM, a BYD ga je trebao koristiti kao sirovinu za proizvodnju 50 hiljada tona litij željeznog fosfata godišnje za litijske katode.
Pogon je trebao početi s radom ove godine, ali BYD je u siječnju, prema čileanskom ministarstvu prirodnih resursa, naznačio da odustaje od projekta, vrijednog 290 miliona dolara. Kineski automobilski div nije želio za Reuters komentirati objavu čileanske agencije. Tsingshan je pak naveo da je odustao od 233 miliona dolara vrijednog projekta proizvodnje 120 hiljada tona litijevog ferofosfata (LFP) godišnje koji se koristi u proizvodnji baterija.
Baterije od litijevog ferofosfata ne sadrže rijetke metale, nisu zapaljive, dugo traju i vrlo su jeftine. Najviše ih koriste kineski proizvođači električnih automobila, ali i američki Tesla. Na odluke o ulaganjima kompanija koje je Corfo odabrao utječu uvjeti na globalnom tržištu, obilježeni oštrim padom cijena, objavila je čileanska agencija.