Jet set

Kendall Jenner: Od modnih naslovnica do svijeta tekile - evo kako planira izgraditi alkoholno carstvo

A-listerka debituje na Forbesu 30 Under 30 ove godine dok ostvaruje uspješnu tranziciju s karijere modela na karijeru mogula. Može li se Jenner's 818 Tequila izdvojiti u prepunom prostoru slavnih alkoholnih pića?

FOTO: FORBES
FOTO: FORBES

Kendall Jenner zna snagu svog imena.

Vjerovatno najpoznatija porodica na svijetu, Kardashian-Jenners imaju dokazan 10-cifreni osjećaj za biznis. Brend Skims Kendalline sestre Kim Kardashian je nedavno procijenjen na 4 milijarde dolara. Mlađa sestra Kyle prodala je većinu svog brenda šminke Kylie Cosmetics 2020. godine za 1,2 milijarde dolara.

U biznisu vrhunskog pića vođenim slavnim ličnostima, ime Kardashian-Jenner na bocu tekile bilo bi brendiranje na najvišem nivou. Na kraju krajeva, Jenner i njene četiri sestre imaju ukupno 1,6 milijardi pratilaca na Instagramu. 28-godišnji model se odlučio da pokrene svoj vrhunski brend tekile protiv porodične tradicije – i lansirao brend anonimno.

U martu 2020. ušla je na prestižnu nagradu World Tequila Awards, predstavljajući svoje nove nijanse Añejo, Reposado i Blanco bez ikakvog fensi brendiranja ili spominjanja bilo čega što bi je direktno vezalo za Kardashian-Jenner imperiju. Nema velike zabave za lansiranje ili blistave Instagram i TikTok kampanje (iako će to doći kasnije). Umjesto toga, njene boce tekile bile su jednostavno označene sa “818” – znak pozivnom broju za Calabasas u Kaliforniji gdje je Jenner rođena i odrasla.

Njen 818 Reposado odnio je glavnu nagradu u kategoriji; Añejo je osvojio bronzu. Do trenutka kada je Jenner konačno objavila, skoro godinu dana kasnije, da je ona sve vrijeme stajala iza toga, 818 je osvojila 16 nagrada u šest takmičenja.

Tek tada je uključila Kardashian-Jenner PR mašinu, prateći klasičnu porodičnu knjigu o korištenju svoje ogromne slave kao besplatne reklamne sile. Ovih dana sestra Kourtney je fokusirana na vitamine i wellness, Kim ima odjeću i šminku, Khloe ima farmerke, a Kylie kozmetiku.

Kendall, dio nove klase uticajnih supermodela, koja uključuje Bellu Hadid i Hailey Bieber, dospjela je na naslovnicu američkog Voguea i prošetala je pistom najvećih svjetskih modnih kuća. Sa 818, ona gradi svoj kutak poslovnog svijeta Kardashian-Jenner: alkohol.

Zašto tekila? Jenner pripisuje zasluge svojim roditeljima, za koje kaže da su je često pili dok je odrastala, i podstakli njenu strast prema ovom piću u svojoj punoljetnosti.

Kris Jenner, Kendallina mama i Kardashian matrijarh, također polaže velike nade. „Kendall je bila veoma nezavisna u vezi ovog procesa i zaista mi je pokazala da ona nije samo nevjerovatna poslovna žena, već i super-pametna, super fokusirana mlada žena s nevjerovatnom radnom etikom,” kaže Kris Džener, koja je uložila u 818. 

Tekila je bila jedno od najbrže rastućih žestokih alkoholnih pića po prihodu prošle godine, s prodajom koja je porasla za oko 17%, ili 886 miliona dolara, prema Vijeću za destilirane alkoholne pića SAD-a.

Jenner je prepoznala ovaj trend i sada želi da zgrabi svoj dio stvarajući tekilu za mlađu publiku iz generacije Z.

Prilika joj je pomogla da odvuče iskusnog izvršnog direktora za piće Mikea Novyja od rivalskog brenda Casa Dragones, gdje je bio predsjednik. Par se prvo udružio s meksičkom destilerijom La Cofradia kako bi napravio svoju tekilu, ali su prešli na Grupo Solave iz Guadalajare kako je brend rastao. „Nekim brendovima slavnih nedostaje autentičnost“, kaže Novy. „Možda su dobri za podizanje svijesti, ali hoće li zapravo izazvati emocionalnu privrženost potrošača vašem brendu?“ Novy kaže da je Jenner “all in” na 818, neprestano mu šalje pitanja i obilazi više gradova kako bi komunicirala s kupcima i potrošačima. Jenner kaže: „Moja ruka je uglavnom u svakom aspektu poslovanja.“

Kao i njeni društveni mediji – Kendall ima ukupno 300 miliona pratilaca na TikToku i Instagramu. Uz svjetsku slavu, Jenner je prodala više od123.000 kutija 818 brenda u 2022. Brend je navodno na putu da proda 160.000 kutija 2023. Boce od 818 počinju od 30 dolara, a njen Eight Reserve Añejo se prodaje za oko 150 dolara . Forbes procjenjuje da je prodaja u 2022. bila oko 25 miliona dolara. Jenner je odbila komentirati prodaju ili svoj udio u poslu.

Ali kako raste tržište tekile, sve je veća gužva. Brojni poznati brendovi poput tržišnih lidera José Cuervo, Don Julio i Patron decenijama prodaju tekilu. Zvijezde kao što su The Rock, LeBron James, Bryan Cranston, Aaron Paul, Eva Longoria i Carlos Santana imaju brendove. 2017. godine je George Clooney prodao Casamigosa Diageu za prijavljenu milijardu dolara.

Prošle godine, 818 je zauzelo 16. mjesto u svijetu i 14. u SAD-u po ukupnoj vrijednosti prodaje, prema podacima Euromonitora. Jennerin tim, međutim, brzo citira još jedno istraživanje, koje je sprovela kompanija za marketinško istraživanje IRI, pokazujući da je 818 bio jedan od 10 najboljih brendova tekile po dolarima generiranim u kategoriji od 25 dolara i više u 2023. godini.

Jenner kaže da je ne uznemirava sve veća konkurencija. „Smatram to zdravim izazovom“, kaže ona. „Očigledno znamo da na tržištu postoji mnogo nevjerovatnih brendova. To nas samo tjera da želimo da budemo bolji.”