IT

Kako je na testu prošao "Kineski Porsche" koga se boji Evropa

Evropski program testiranja bezbjednosti novih automobila, Euro NCAP, objavio je rezultate za nekoliko očekivanih vozila. Kako je na testu prošao "Kineski Porsche"?

FOTO: YOUTUBE/@EURONCAP_FORSAFERCARS
FOTO: YOUTUBE/@EURONCAP_FORSAFERCARS

Paleta automobila koji su u najnovijoj etapi testiranja preživjeli više vrsta sudara, kako bi se utvrdilo u kojoj će mjeri i na kojim dijelovima tijela u njima biti povrijeđeni vozači i putnici, obuhvata globalno najprodavaniji model, Volkswagen Tiguan, potom Maxus MIFA 7 i Ford Tourneo Custom, kao i dva modela nove marke Zeekr, 001 i X.

Oba Zeekr modela dobila su po pet Green NCAP zvjezdica, što ne čudi kada znamo da su električni. Međutim, kako su prošli na klasičnim testovima sudara?

Zeekr je nova marka, predstavljena 2021. godine, ali već ima tri modela koja se u Kini dobro prodaju. Uz njih su iskustvo matične kineske kompanije Geely i švedski tim – jer grupacija je vlasnik Volva čiju tehnologiju koriste i u modelima svojih drugih marki.

Ova marka se brzo širi na evropskom tržištu električnih premijum automobila – Zeekr 001 prvi je model te marke kog je Euro NCAP testirao.

Evropski premium proizvođači ovog se velikog hečbeka pribojavaju zbog kvaliteta izrade, napredne tehnologije, dizajna i cijene. Neki ga po osobinama upoređuju sa Porsche Panamerom, od koje je bitno jeftiniji, prenosi B92.

Zeekr 001 za Evropu je najavljen po cijeni od 59.900 evra, a za taj iznos u Njemačkoj već se može i naručiti. Na “crash” testovima ZEEKR 001 prošao je odlično, i upisao maksimalnih pet zvjezdica za bezbjednost.

Zeekr nudi i kompetitivni kompaktni SUV, model X, koji se takođe dobro pokazao na testiranju, pa je i on dobio pet zvjezdica. I on se uskoro očekuje na evropskom tržištu, po početnoj cijeni od 44.990 eura

.