Sarajevo

Izgradnja sarajevske Devete transverzale: Građani nisu zadovoljni dinamikom izvođenja radova.

U Opštini Novi Grad Sarajevo u drugoj polovini ove godine, očekuje se završetak primarne gradske saobraćajnice Devete transverzale.

FOTO: BHRT
FOTO: BHRT

Na ovaj projekat, vrijedan više od 15 miliona maraka čekalo se tri godine. Cilj je da se smanji gužva i omogući bolja unutargradska saobraćajna komunikacija.

Izgradnja gradske saobraćajnice Devete transverzale, koja će povezati prostor Boljakovog Potoka sa Alipašinim Poljem, omogućit će brži saobraćaj i smanjenje gužvi. Ova transverzala od izuzetne je važnosti za grad.

“Naš plan je da u toku ove godine završimo IX. transverzalu, a i da završimo spoj IX. transverzale sa autoputem, tako da ćemo imati jednu cjelinu saobraćajnu koja će da kažemo u Sarajevu do ulice Džemala Bijedića pod autoputa voditi jednom novom saobraćajnicom četiri trake, dvije sa jedne strane, dvije sa druge strane uz dva kružna toka koja gradimo, što će značajno unaprijediti i ubrzati saobraćaj u Sarajevu.”, kaće Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo

Građani nisu zadovoljni dinamikom izvođenja radova.

“Nema tu kraja sigurno. Evo rade dvije godine, šta su napravili – ništa. A evo i ovo ovamo raskopali sve, ne možeš prići kući, katastrofa, ništa drugo.Nula.. otkad se čeka, radi sitnica nekih, to je žalosno. Odugovlačili su s ovim, šta je problem, ne znam.. “, tvrdi Šteta

Izgradnju ove transverzale od početka prate problemi. Prva faza je trebala biti okončana 2016. godine, ali su radovi bili obustavljeni više od godinu zbog spora Opštine Novi Grad i firme TDS Energoinvest. Za okončanje druge faze, započete 2018. godine, koja je trebala biti gotova u maju 2019., moralo se izvršiti izmještanje pojedinih objekata. Treća faza počela je 2021.godine. Kasnije je obustavljena zbog objekata koji nisu bili srušeni.

“Otklonili smo ključne probleme, a ključni problem nije bilo izvođenje radova, bilo je ukljanjanje objekata koji su bili na trasi. To smo završili početkom marta ovo što nam je bilo ostalo, tako da sad teren i dionicu imamo čistu za raditi i ne bi smjelo se desiti da to ne završimo u ovoj godini.”, kaže Šteta

Deveta transverzala bit će najkraći pravac između naselja Miljacka i Alipašino Polje. Na taj način bit će rasterećene gužve prema Buča Potoku. Preko nove transverzale, moći će se nastaviti kretanje direktno prema autoputu ili Rajlovcu i Vogošći.

“Kada se sve to stavi u funkciju, i novi i tranzitni i naš lokalni saobraćaj će dobiti mnogo, zapravo mislim da Sarajevo neće imati važniji projekat po njegovom završetku u proteklim decenijama od spoja IX. transverzale i Džemala Bijedića sa gradskim autoputem. “, kaže Samir Efendić, načelnik Općine Novi Grad.

Izgradnja IX. transverzale jedna je od značajnijih infrastrukturnih projekata u Opštini Novi Grad, ali i Gradu Sarajevo. Rasterećenje gužvi i bolja unutargradska saobraćajna komunikacija krajnji su cilj izgradnje, koja bi trebala biti završena do kraja godine, piše BHRT