Kultura

"Ivanov" Narodnog pozorišta Sarajevo "turbo Čehov u turbo vremenu primitivizma"

U takmičarskom dijelu programa 42. Pozorišnih/Kazališnih igara BiH u dvorani Doma kulture u Jajcu predstavio se ansambl Narodnog pozorišta Sarajevo izvodeći predstavu "Ivanov" rađenu po tekstu Antona Pavloviča Čehova, u režiji Paola Mađelija.

FOTO: FENA
FOTO: FENA

U predstavi igraju Aleksandar Seksan, Amra Kapidžić, Zijah Sokolović, Ermin Sijamija, Ejla Bačić, Maja Izetbegović, Ermin Bravo, Merima Lepić Redžepović, Slaven Vidak, Aldin Omerović, Mediha Musliović, Dino Bajrović i Mak Čengić.

Adaptaciju teksta i dramaturgiju potpisuje Željka Udovičić Pleština, scenografska rješenja uradili su Paolo Mađeli i Lejla Hodžić, kostimografkinja je Lejla Hodžić, scenski pokret potpisuje Mađeli, autori muzike su Damir Martinović Mrle i Ivanka Mazurkijević.

“Ivanov” je, kako je zapisao Mađeli, priča jednog promašaja zvanog život, pripovijetka našeg bola, te borba protiv hipokrizije, nervoze i samoće koju nam svijet nameće. “Ivanov” je priča o prijateljstvima, izgubljenim ljubavima i osjećanjima koja se nikada nisu realizovala.

– Danas je čini mi se jako puno ljudi sličnih Ivanovu oko nas. Nekako smo sve više i više pogubljeni. Pogubljeni u ovom svijetu i ovom vremenu. Ponekad je jako teško izaći na kraj s izazovima – kazao je glumac Aleksandar Seksan, govoreći o ulozi Ivanova na okruglom stolu održanom nakon predstave.

Ermin Bravo je istakao da je Paolo Mađeli izuzetan intelektualac i umjetnik, te reditelj koji otključava svaki komad.

– On ima puno godina, a ima takvu svježinu kreativnu, rediteljsku. To je čovjek koji uspjeva da ne upadne u kliše. Radio sam s puno mlađim rediteljima koji su puno konzervativniji i puno više klišeizirani – kazao je Bravo.

On je također mišljenja da je ova predstava “turbo Čehov u vremenu turbo folka i turbo primitivizma”.

– Ona je komentar naših turbo sredina u turbo regiji – istakao je Bravo.

Gošća Pozorišnih igara glumica Irina Dobnik kazala je da je Mađeli mudar jer je sve “stavio” u glumačke ruke. Ona je navela da Mađeli izabere ekipu glumaca u koju može da vjeruje i koji mogu da iznesu kompleksne glumačke zadatke.

Scenografkinja predstave je Lejla Hodžić, koja je svom zadatku pristupila minimalistički. Dominante na sceni tako su blješeteće konfete i lažni sjaj.

Dobnik se uz  pohvale glumcima osvrnula i na scenografsko rješenje kazavši da nema scene sa velikom scenografijim, nego scena u kojima sve sija i blješti, koja prikazuje lažni sjaj uz sve teškoće koje sa sobom nose akteri.

Na konfete, prazninu, lažni sjaj, vatromet osvrnuo se i glumac Zijah Sokolović.

– Svima nama to je jedno upozorenje Čehova i Narodnog pozorišta u Sarajevu i svima nama učesicima toga. Kad bude Nova godina i kad budete gledali prenos vatrometa iz Sidneja, budite sretni ljudi. Jer vi ste Čehovljevi likovi – podvukao je Sokolović.