Magazin

Independent: Ovo su najgori filmovi koji su dobili Oscara

Juče su objavljene nominacije za 95. dodjelu najprestižnije filmske nagrade Oscar. U kategoriji najboljeg filma nominirani su All Quiet On The Western Front, Avatar: The Way Of Water, The Banshees of Inisherin, Elvis, Everything Everywhere All At Once, The Fabelmans, Tar, Top Gun: Maverick, Triangle of Sadness i Women Talking. Film Everything Everywhere All At Once ima najviše nominacija, njih čak 11.

FOTO: EPA-EFE/CAROLINE BREHMAN
FOTO: EPA-EFE/CAROLINE BREHMAN

Novinar Independenta Geoffrey Macnab izabrao je najgore filmove koji su ikada osvojili najprestižniju nagradu Hollywooda. Izbor, kaže Geoffrey, čine ugledne osobe iz filmske industrije, no oni ponekad donose zbunjujuće odluke. Rijetkost je da dobitnik nagrade za najbolji film bude potpuno iznenađenje, ali usprkos tome nekoliko filmova dobilo je nagradu iako nisu trebali, piše Geoffrey. Ovo su, po njegovom mišljenju, najgori filmovi koji su dobili Oscara.

10. The Life of Emile Zola

Za biografski film o Emilu Zoli, koji je osvojio nagradu za najbolji film na dodjeli Oscara 1937. godine, kaže da je dosadan. “To je solidno i vrijedno djelo, s izvanrednom izvedbom Paula Munija kao francuskog romanopisca. Ideja, međutim, da je to jedan od “nekoliko uistinu velikih filmova svih vremena”, kako je sugerirao njezin publicitet, očito je idiotska”, piše Geoffrey.

9. Rocky

Za Rockyja kaže da je nezasluženi pobjednik za najbolji film i da je te godine bilo boljih filmova. “Glasači Akademije 1976. ponašali su se kao da su pijani od punča i da su predugo proveli u ringu s Apollom Creedom. Problem s njegovom pobjedom nije bio toliko sam film, već ostali nominirani koji su bili odbačeni u njegovu korist. Taxi Driver, All the President’s Men i Network sigurno su imali više prava na kipić te godine”, piše u tekstu Independenta.

8. Around the World in 80 Days

“Ovo je bio dobar visokobudžetni putopis, ali ne možete a da ne posumnjate da je Oscar za najbolji film bio više povezan s marketinškim vještinama njegovog producenta, Mikea Todda, nego s bilo kakvom briljantnošću u snimanju filma. Režirao ga je Englez Michael Anderson, prethodno najpoznatiji po The Dam Busters, a prikazao je Davida Nivena kao neustrašivog putnika koji se kladi da može proputovati cijeli svijet za malo više od dva mjeseca”, piše Geoffrey.

7. Crash

Objašnjenje novinara zašto je Crash na ovoj listi glasi: “Crash Paula Haggisa je pristojna i dobronamjerna studija o posljedicama rasizma i nasilja u savremenom LA-u. Napravljen je nezavisno i imao je veliku postavu, a svi su imali iskrene izvedbe.Međutim, Robert Altman je bolje pokrio sličnu temu u Short Cuts i ostao je osjećaj da je Crash dobio nagradu za najbolji film jer su neki glasači Akademije bili odlučni ne dati Oscara suvremenom vesternu Brokeback Mountain s gay temom.”

6. Chicago

“Oscara rijetko dobijete bez jake marketinške kampanje. Sada osramoćeni producent Harvey Weinstein znao je tajne pridobivanja glasača Akademije na svoju stranu bolje od bilo koga drugog u poslu. Bilo da se radilo o Blitzovom pristupu oglašavanju u stručnom tisku, ili o vremenu prikazivanja nagrada, ili o načinu na koji je zvijezde filma držao u medijima ili o njegovom nemilosrdnom udvaranju članovima Akademije, on je nedvojbeno bio jednako važan za uspjeh mjuzikla Chicago na Oscarima kao i bilo koji kreativni talent koji stoji iza njega.”

5. A Beautiful Mind

“Nije loše. To je ljubavna priča koja se dotiče mentalne bolesti i matematike (ni jedno ni drugo obično nisu teme koje Hollywood prihvaća). Russell Crowe izvrsno glumi Johna Nasha, nobelovca s lijepim, ali nestabilnim umom. Unatoč tome, biografski film Rona Howarda nije nikakav klasik. Osvojio je Oscara za najbolji film u neuobičajeno slaboj godini”, objašnjava Geoffrey.

4. Marty

Ovaj film Oscara je osvojio 1955. godine. “Ova priča, prema scenariju velikog Paddyja Chayevskog, o emocionalno potisnutom talijansko-američkom mesaru iz Bronxa koji traži ljubav, već je snimljena kao TV drama godinu dana prije. U verziji za male ekrane, Rod Steiger odigrao je vrhunsku ulogu u glavnoj ulozi.Ernest Borgnine u filmskoj verziji ne može a da se ne čini kao drugi najbolji svima koji su vidjeli Steigera u istoj ulozi. Dok je bogobojazni Borgnine od Martyja napravio lik sažaljenja, Steiger ga je pretvorio u punog tragičnog heroja”, smatra novinar Independenta.

3. Out of Africa

“Sjetit ćete se ružičastih flaminga i svih onih prizora prekrasnih kenijskih krajolika koji su izgledali kao da su ispisani iz prirodoslovnog dokumentarca Davida Attenborougha. Nikada nećete zaboraviti ekscentrični naglasak Meryl Streep kao danske barunice i spisateljice Karen Blixen (“Imala sam farmu u Africi u podnožju brda Ngong”). Ovo je, međutim, kašasta stvar i teško da zaslužuje svog Oscara”, piše Geoffrey.

2. Braveheart

Novinara nije oduševilo Hrabro srce, za koje kaže da je poznato po scenama vojske Williama Wallacea koja podiže kiltove i pokazuje stražnjice.“Bez obzira na to koliko je to bilo tačno kao historija, uticalo je na tekuće rasprave o decentralizaciji i neovisnosti Škotske. Film je također učinio svoje za škotski turistički biznis. Mel Gibson zna kako izvesti scenu bitke. Druga je stvar hoće li to kvalificirati njegov film za Oscara za najbolji film”, piše Geoffrey.

1. The Greatest Show on Earth

“Iz perspektive 67 godina kasnije, odluka da se Oscar za najbolji film dodijeli cirkuskom epu Cecila B DeMillea 1952. godine doista je zbunjujuća”, piše novinar za ovaj film. “Ima pristojnu glumačku postavu i neke razumne trikove, ali glasači Akademije sigurno su se šalili kad su ga odabrali u odnosu na druge nominirane iste godine poput High Noon i The Quiet Man.”, prenosi Index