IT

Ima li kraja društvenim mrežama?

Threads jeste uzburkao i virtuelni i stvarni svijet, ali Metin pandan Twiteru ipak je samo još jedna aplikacija za druženje bez druženja čijih nam je ikona prepun ekran pametnog telefona

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY

Na Facebooku, Instagramu, TikToku i aplikacijama za dopisivanje poput Whats App, Messenger i Telegram dnevno je više od pet milijardi ljudi širom svijeta.

Iako većina korisnika smatra da je i previše raznih notifikacija, obaveštenja i novih sadržaja koje treba ispratiti svakog dana, tehnološke kompanije (očigledno) imaju sasvim drugo mišljenje, piše BH Dani.

Kad se politika preseli na Internet

Tako je kompanija Meta (koja je vlasnik Facebooka i Instagrama) prošle nedelje predstavila svoju novu mrežu i aplikaciju, pod imenom Threads. Ova mreža je u najvećem dijelu slična Twitteru, što u kompaniji Meta i ne kriju – aplikacija je napravljena da bude direktna komkurencija plavoj ptičici, kako se Twitter često naziva zbog svog (donedavnog) logoa.

Budući da se Threads aplikacija automatski integriše sa drugim Meta proizvodima, a pristupa joj se putem već postojećeg naloga na Instagramu, za manje od nedelju dana ova nova mreža ima gotovo 100 miliona korisnika. Iako je to ogroman uspeh, to je ipak samo mali procenat korisnika Facebooka, kojih ima oko tri milijarde širom sveta, te samog Instagrama, koji ima oko 2,3 milijarde korisnika.

Pročitajte još

Mnogi novi korisnici Threads aplikacije navode da je na Twitteru “previše desničarskog sadržaja i političke propagande”. I zaista, gotovo da nema političara, javne ličnosti i organizacije koja na Twitteru nema svoj nalog, a tako je sve češće i u regionu Balkana.

Korišćenje Twittera u političko-propagandne svrhe prvi je popularisao bivši američki predsednik Donald Trump, koji je često nazivan Tviterašem broj 1 (analogija na američki izraz Commannder in chief – Prvi komandant).

Trump ima i sopstvenu društvenu mrežu pod imenom Truth Social. Ova mreža ima oko tri miliona naloga, sa oko 550 hiljada dnevnih korisnika. Na njoj su uglavnom republikanci, te pripadnici desnih organizacija u SAD, a aplikacija i mreža nisu zaživele u velikoj meri van američkih granica.

Dolazi i još novih mreža

Iako smo već “pretrpani” aplikacijama i mrežama na našim smartfonima, konstantno se pojavljuju i nove. Tako su odnedavno aktivni i video servisi Rumble i Bit Chute, koji sebe predstavljaju kao “alternative You Tube servisu, bez cenzure”. Tu je i nova konkurencija Twitteru nazvana Blue Sky, a koju su pokrenuli bivši zaposleni u Twitteru. Alternativa Twitteru je i aplikacija GETTR, a slično Truth Social, najviše ga koriste američki republikanci i konzervativci.

Ttreba reći i da TikTok, koja je već drugu godinu za redom najbrže rastuća društvena mreža u svetu, planira dalju ekspanziju i predstavljanje novih opcija. Tako kompanija Byte Dance (koja je vlasnik TikToka, kao i njegove verzije za kinesko tržište pod imenom Douyin) namerava da svoju aplikaciju za obradu video snimaka i kreiranje sadržaja Cap Cut unapredi novim alatima koji koriste veštačku inteligenciju. Ona će moći da automatski poboljša video ili ga izmontira kako bi privukao više pregleda na TikToku.

Takođe, korisnici u SAD-u i Evropi sve više prelaze na takozvane multimedia content mreže. Tako aplikacije za slušanje muzike poput Spotify i Apple Music privlače sve više novih korisnika.

I sam You Tube, čija je prvobitna namena bola postavljanje video klipova, tokom godina je postao prava društvena mreža, sa brojnim komentarima i interakcijama korisnika sa autorima videa. Ovome je doprinela i sve veća popularnost Shorts video snimaka, koji su, pak, kopija kratkih video snimaka sa TikToka.

(Autor je je dugogodišnji novinar i kolumnista, specijaliziran za IT tehnologije)