Koliko ste samo puta na internetskim stranicama kliknuli “prihvaćam”, a da prethodno niste pročitali te uslove i odredbe? Istraživanja sugeriraju da samo jedan posto ljudi doista pročita na što pristaju kada se prijave za neku uslugu ili internetsku stranicu. neki misle da su i te brojke pretjerano optimistične.
Omogućavanje pristupa
Većina odredbi i uslova također definira koje podatke kompanija može prikupiti i prodati kada koristite njezin proizvod. Mnoštvo usluga radi samo na monetizaciji podataka: razmjenjujete pojedinosti o sebi i svojim navikama kako biste nastavili svoj veseli način kupovine, objavljivanja i igranja.
Čini se da to uopće ne smeta generaciji Z: novo istraživanje agencije McKinsey o digitalnom povjerenju pokazalo je da ćemo aplikacijama ili internetskim stranicama najvjerojatnije dopustiti prikupljanje naših podatka, a da ne znamo kako će se oni koristiti.
Štoviše, više od 40 posto pripadnika generacije Z kaže da bi omogućili pristup osobnim podacima u zamjenu za nešto poput koda za popust ili besplatnog korištenja usluge.
Plaćanje zaštite
Sve u svemu, pokazalo je istraživanje, generacija Z najvjerojatnije će riskirati na internetu. Istovremeno, i mladi su, poput starijih, skloni tome da spremaju passworde i ostaju prijavljeni.
Međutim, pripadnici generacije Z, baš kao i milenijalci, najvjerojatnije će se ponašati digitalno zaštitnički pa su spremniji platiti za bolju sigurnost ili izbrisati svoje korisničke podatke kad prestanu koristiti neku uslugu.
Digitalni urođenici
Kao prvi takozvani digitalni urođenici, ljudi koji su odrasli s Internetom, pripadnici generacije Z više vjeruju uslugama koje pokreće umjetna inteligencija. Uz to, pokazala su istraživanja, oni sve češće preskaču Google i umjesto toga koriste TikTokovu tražilicu, a njih 40 posto u potrazi za informacijama prvo odlaze na video stranicu ili Instagram.
Jedno je istraživanje pokazalo da 93 posto pripadnika generacije Z redovno gubi san zbog korištenja društvenih mreža, a beskrajno listanje videa najveći je krivac za to.