IT

Francuski regulatori kaznili Apple zbog personaliziranih reklama

Tehnološki div platio je kaznu u iznosu od 8 miliona eura.

FOTO: EPA-EFE/HANNIBAL HANSCHKE
FOTO: EPA-EFE/HANNIBAL HANSCHKE

Apple je dobio kaznu zbog prikazivanja personaliziranih reklama. Francuska Državna komisija za informatiku i slobodu (CNIL) tehnološkom je divu naplatila kaznu od 8 miliona eura zbog optužbi da je kompanija bez dozvole korisnika automatski sakupljala identificirajuće podatke iz App Storea na uređajima koji koriste iOS 14.6t. Sakupljene su informacije, piše Engadget, kompaniji pomogle da korisnicima dostavlja personalizirane reklame.

Korisnici mogu isključiti targetirane reklame, ali su one po osnovnoj postavci aktivne te se ne mogu gasiti bez ulaska u nekoliko skrivenih izbornika, piše CNIL. Prikrivenost ovih opcija mnogim je korisnicima onemogućila odluku o tome žele li dati informacije ili ne, kažu iz CNIL-a. CNIL navodi da su proveli nekoliko provjera između 2021. i 2022. kako bi osigurali da kompanija poštuje pravila o podacima. Francuska je istragu započela u martu 2021.

Iz Appla su Patricku McGeeju iz Financial Timesa kazali da su “razočarani” odlukom te da planiraju žalbu. Tvorac iPhonea kaže da njihov sistem pruža puno veću zaštitu korisnicima od konkurencije po pitanju dozvoljavanja targetiranih reklama te da nije pratio korisnike putem aplikacija treće strane ili internetskih stranica.