Svijet

EU popustila Njemačkoj: I nakon 2035 prodavat će se vozila na benzin i dizel

Evropska komisija predložila je dozvolu prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem i nakon 2035. ako su na klimatski neutralna e-goriva, pokazao je dokument koji je uvid imala britanska agencija Reuters.

FOTO: MILORAD MILANKOVIĆ/RINGIER
FOTO: MILORAD MILANKOVIĆ/RINGIER

Popuštajući pod njemačkim pritiskom, Komisija je sugerirala da bi takva vozila mogla biti među dopuštenima od 2035. pod uvjetom da se novim tehnološkim rješenjima onemogući njihova vožnja ako se koriste druga goriva a ne ekološka, proizlazi iz prijedloga Komisije njemačkom ministarstvu prometa.

Ono je u ponedjeljak priopćilo da razgovori s Komisijom o planiranoj zabrani novih motora s unutarnjim izgaranjem od 2035. napreduju, no da ne može reći kada će dogovor biti postignut, piše index.hr.

Protivljenje Njemačke

Nakon višemjesečnih pregovora, Evropski parlament, Evropska komisija i države članice Evropske unije prošle godine pristali su na zakon koji bi od 2035. onemogućio prodaju automobila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem.

No, Njemačka je ovaj mjesec u zadnji čas objavila svoje protivljenje, tražeći da se nakon tog datuma dopusti prodaja novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem ako ih pokreću e-goriva.

Francuska ministrica evropskih poslova odbacila je njemačko protivljenje zakonu prema kojemu bi novi automobili koji se prodaju u EU od 2035. morali imati nultu emisiju CO2, i rekla je da treba podržati raniji sporazum.

“Trebamo se držati onoga što je dogovoreno. Ne sumnjam da će Nijemci pronaći dogovor sa svojim kolegama o tome”, rekla je francuska ministrica Laurence Boone novinarima u Bruxellesu.

Vremena nema još puno

Komisija ima malo manevarskog prostora da postigne dogovor budući da je Evropski parlament rekao da neće ponovno otvarati konačni tekst dogovoren prošle godine. A ostalo je još jako malo vremena prije evropskih izbora iduće godine.

“Ne možemo si dopustiti ni da budemo dovedeni u vremenski stisak jer nismo mi ostavili to pitanje otvorenim mjesecima”, rekao je ranije njemački ministar prometa Volker Wissing, tvrdeći da je Komisija trebala riješiti to pitanje prošlo ljeto.

Prijedlozi da se osnuje radnu skupinu koja bi razmotrila opcije za e-goriva i dogovorila da se zakon ponovno preispita 2026., što je uobičajena praksa za EU zakone, isto tako nisu bili prihvatljivi.

“Oni nisu ono što nama treba”, rekao je Wissing.

No Francusku ne zanima promjena mjere za čiji je dogovor trebalo gotovo dvije godine teških pregovora i koja je finalizirana tokom francuskog predsjedanja Vijećem EU prošle godine.

Odugovlačenje plana “nije ekonomski koherentno, industrijski je opasno, nije u našem nacionalnom interesu, nije u interesu naših nacionalnih proizvođača i povrh svega nije u interesu planeta”, poručili su Francuzi.

Francuska se u tom sporu slaže s drugim zemljama koje podržavaju cilj za čiste automobile od 2035. poput Španije, Belgije, Švedske, Danske, Irske i Nizozemske. Spor podriva nastojanja Europe da bude globalni lider u smanjenju emisija stakleničkih plinova i riskira prerasti u šire rasprave o ravnoteži sile u evropskoj politici.