IT

Donosi li nova 2025. novu eru obrazovanja temeljenog na AI?

Odbor za charter škole države Arizone odobrio je pokretanje Unbound Academy, online charter škole temeljene na umjetnoj inteligenciji.

Umjetna inteligencija
FOTO: FREEPIK
Ilustracija

Ova odluka predstavlja važan korak u integraciji umjetne inteligencije u obrazovni sustav u američkom obrazovnom sustavu. Unbound Academy je namijenjena učenicima od četvrtog do osmog razreda, osmišljen tako da kombinira tehnološku podršku i ljudsko vodstvo, prenosi Bug.hr.

Temelj programa čine dva sata dnevne personalizirane nastave putem sustava umjetne inteligencije, prilagođene individualnim potrebama i tempu učenja svakog učenika.

Charter škole su u SAD-u neovisne javne škole koje djeluju s većom autonomijom i fleksibilnošću u usporedbi s tradicionalnim javnim školama. Ove obrazovne ustanove osmišljavaju nastavnici, roditelji, vođe zajednice i drugi dionici kako bi pružili kvalitetno obrazovanje prilagođeno potrebama svojih lokalnih zajednica.

Koriste se IXL-a i Khan Academy

Škola Unbound Academy će koristiti postojeće obrazovne platforme poput IXL-a i Khan Academy, poznate po prilagodljivom učenju i bogatoj bazi sadržaja. Uz tehnološku podršku, škola će zapošljavati ljudske mentore za socijalno-emocionalnu podršku učenicima, stvarajući ravnotežu između tehnologije i ljudskog pristupa. Odluka o odobrenju rada škole izazvala je različite reakcije. Kritičari upozoravaju da pretjerano oslanjanje na tehnologiju može ugroziti kvalitetu obrazovanja i ograničiti društvene interakcije ključne za razvoj djece. Zagovornici vide priliku za unaprjeđenje obrazovanja i pripremu učenika za digitalno doba.

Kritičari navode: “Khan Academy se prvenstveno fokusira na matematiku, uz nešto prirodoslovnih predmeta, te manji udio povijesti, humanističkih znanosti i engleskog jezika (navedeno prema količini dostupnog sadržaja). Sama po sebi, platforma ne nudi sveobuhvatno obrazovanje. Za uspjeh u ovim tečajevima ključna je sposobnost dugotrajnog sjedenja i koncentracije na zaslon računala, što svakako nije pristup koji odgovara svima.”

Školske informacije kažu: “AI sustav analizira kako učenici pristupaju lekcijama iz matematike, čitanja i znanosti prateći njihove odgovore, vrijeme provedeno na zadacima i emocionalne reakcije. Na temelju tih podataka prilagođava i razinu težine i način predstavljanja sadržaja. Ovaj personalizirani pristup osigurava da svaki učenik ostane primjereno izazvan, pomažući spriječiti dosadu ili frustraciju.”

Unbound koji već vodi privatnu školu u Teksasu će koristiti svoj model učenja ovisan o umjetnoj inteligenciji “2hr Learning” trenutno podnosi zahtjeve za otvaranje sličnih škola u Arkansasu i Utahu

Na jesen s prvom generacijom od 250 učenika

Unbound Academy započet će s radom na jesen s prvom generacijom od 250 učenika. Kao prva škola ove vrste u SAD-u, mogla bi postaviti presedan za buduće obrazovne institucije i potencijalno promijeniti ulogu nastavnika i prirodu nastave.Dok se Unbound Academy priprema za početak rada, obrazovna zajednica, donositelji odluka i roditelji pomno će pratiti razvoj situacije. Uspjeh ili neuspjeh ovog eksperimenta mogao bi značajno utjecati na budućnost obrazovanja, otvarajući put personaliziranom, tehnološki naprednom učenju ili ukazujući na ograničenja umjetne inteligencije u nastavi.

Nord Anglia škole u Ujedinjenim Arapskim Emiratima koriste umjetnu inteligenciju u svojim obrazovnim programima. Četiri škole ove organizacije u UAE-u primjenjuju AI tehnologiju u različitim predmetima, od umjetnosti do računalstva. Nord Anglia International School Dubai koristi AI za poticanje kritičkog razmišljanja i individualizirano učenje. British International School Abu Dhabi omogućuje učenicima interaktivno iskustvo s likovima iz školske lektire i podučavanje jezika uz pomoć AI-ja. Swiss International Scientific School Dubai primjenjuje AI za prilagođeno učenje i unaprjeđenje učenja engleskog jezika.

Republika Koreja ulaže značajna sredstva u integraciju AI-ja u obrazovanje. Vlada planira uvesti digitalne udžbenike s umjetnom inteligencijom od ožujka 2025. godine za treći, četvrti, sedmi i deseti razred. Udžbenici će obuhvatiti predmete poput engleskog jezika, matematike, informatike i korejskog jezika za posebno obrazovanje. Za razdoblje 2024.-2026. vlada je izdvojila oko 740 miliona dolara za stručno usavršavanje nastavnika.

Sveučilište u Buffalu vodi Nacionalni institut za AI istraživanja usmjeren na posebno obrazovanje. Institut, financiran od Nacionalne zaklade za znanost i Ministarstva obrazovanja SAD-a, razvija AI rješenja za unaprjeđenje obrazovnih ishoda djece s poteškoćama u govoru i obradi jezika.