Sarajevo

Dokle je stigla sarajevska Prva transferzala? Evo šta smo zatekli (FOTO)

Famozna Prva transferzala u fazi je realizacije od 2019. godine i po svemu sudeći još dugo će trajati radovi na njenoj izgradnji.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Ali dobra je vijest, bar što se naselja Šip tiče da su radovi gotovo pa završeni.

Obišli smo ovaj dio naselja i uvjerili se da radnika nema, asfaltirana je dionica, urađeni su ivičnjaci, a postavljena je i ograda. Iako je vidljivo da tu još ima posla, veliki dio je urađen.Radovi se sada izvode na Kobiljoj Glavi.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Tunel Kobilja Glava je dio buduće saobraćajnice, Prve transverzale, kojom će se centar Sarajeva, tj. Marijin Dvor povezati sa Vogošćom. Tunel će biti između naselja Šip i Hotonj. Dužina obje tunelske cijevi je oko 700 metara i ovo je prvi tunel kojeg gradi Kanton Sarajevo.

Očekuje se da će se ovom cestom sa dvije trake u oba smjera znatno poboljšati saobraćaj u glavnom gradu. Bit će duga više od pet kilometara te će biti na trasi od Američke ambasade i Srednje mašinske tehničke škole, preko Koševskog Brda, Velešića, Bara, Šipa i Hotonja do Vogošće.

Podsjećamo, Prva transverzala je gradska saobraćajnica koja u konačnici treba da poveže petlju u Vogošći sa Željezničkom stanicom i naseljem Grbavica. Pripreme za realizaciju ovog projekta trajale su više godina da bi Općina Centar Sarajevo 27. septembra 2018. godine izdala građevinsku dozvolu za izgradnju prve faze I transverzale.

Ipak, radovi su započeli tek u januaru 2019. godine.

Ova famozna cesta je jedna od 13 saobraćajnica u Sarajevu koje nose naziv “transverzala”. To su saobraćajnice koje glavnu sarajevsku gradsku magistralu sijeku u pravcu sjever-jug. One se razlikuju po svojoj dužini i značaju, ali ih na okupu drži specifično brojčano imenovanje od nule do broja 12.

Kako su najavili jednom kada Prva transverzala bude završena, svojim ćete se automobilom iz centra Sarajeva moći voziti direktno u Vogošću bez zaustavljanja i moći ćete se uključiti direktno na autoput A1. Iako to mnogima djeluje nerealno, sudeći prema završenim radovima u naselju Šip, ima nade da dočekamo da se u godinama pred nama ovaj projekat okonča i saobraćaj pusti.

S obzirom na to da će ova transverzala biti povezana sa autoputem, olakšat će se ulaz, odnosno izlaz iz grada.

Ono što je velika kočnica projekta jeste što trenutno početak i kraj dionice nije započet, postoji još uvijek neriješenih imovinsko-pravnih odnosa koji usporavaju daljnju dinamiku radova.

Dionica koja se uradila i dijelovi na kojima se dalje radi jeste najlakša s obzirom na to da su imovinsko-pravni odnosi riješeni i pošto u većem dijelu trase ne postoje objekti za uklanjanje.