Magazin

Deset rutina koje će vam pomoći da se napokon naspavate

Loša kvaliteta sna postala je veći problem nego ikad, a to ima dosta veze s načinom na koji pristupate spavanju – s onim što radite prije nego što ugasite svjetla i legnete.

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY
Ilustracija

Dobar san ključna je komponenta zdravog života. Kvalitetan san obnavlja tijelo, podupire mentalno zdravlje i omogućava vam da budete produktivni tokom dana.

No ponekad je potrebno suočiti se s izazovima koji ometaju san, bilo da je riječ o stresu, lošim navikama ili drugim faktorima. Srećom, postoji niz stvari koje možete učiniti prije spavanja kako biste poboljšali kvalitetu svog sna.

Stoga – koje su točno navike prije odlaska na spavanje najzdravije, najumirujuće i najpospješnije za spavanje koje će vam pomoći da bolje spavate nakon što legnete u krevet?

Amer Khan, dr. med., ovlašteni neurolog, specijalist za spavanje objašnjava da san zahtijeva da um i tijelo budu u mirnom stanju koje je potpuno suprotno od aktivnih, budnih aktivnosti.

10 rutina i navika koje će vam osigurati bolji san

Uspostavite redovan raspored spavanja

Održavanje konzistentnog vremena odlaska na spavanje i buđenja pomaže vašem tijelu da uspostavi prirodni unutarnji ritam. Pokušajte i vikendom održavati isti raspored.

Izbjegavajte teške obroke i kofein navečer

Prejedanje i konzumiranje kofeina prije spavanja mogu uzrokovati nelagodu i ometati san. Zato jedite lagane obroke i izbjegavajte kofein barem nekoliko sati prije spavanja.

Fizička aktivnost tokom dana

Redovna tjelovježba ima brojne prednosti, uključujući i poboljšanje sna. No izbjegavajte intenzivnu tjelovježbu neposredno prije spavanja jer može uzrokovati uzbuđenje.

Ograničite izloženost svjetlu prije spavanja

Svjetlo može poremetiti vaš prirodni cirkadijski ritam. Pokušajte smanjiti izloženost svjetlećim ekranima, poput mobitela i televizora, barem sat vremena prije spavanja.

Stvorite opuštajuću rutinu prije spavanja

Uključite opuštajuće aktivnosti kao što su čitanje, meditacija ili lagana joga kako biste se pripremili za san. Izradite ritual koji će signalizirati vašem tijelu da je vrijeme za opuštanje.

Izbjegavajte emocionalno napete situacije prije spavanja

Pokušajte se izolirati od stresnih situacija prije spavanja. Duboko udahnite, možda pokušajte sa strategijama opuštanja kako biste se smirili.

Stvorite ugodno okruženje za spavanje

Spavaća soba bi trebala biti mirna, tamna i ugodno hladna pa zato je bitno da investirate u kvalitetan madrac i jastuke koji podržavaju vaše tijelo.

Izbjegavajte alkohol prije spavanja

Alkohol može ometati kvalitetan san i dovesti do čestih buđenja tokom noći. Ako konzumirate alkohol, pokušajte to učiniti nekoliko sati prije spavanja.

Upotrijebite tehnike opuštanja

Postoje različite tehnike opuštanja koje mogu pomoći da se smirite prije spavanja, kao što su duboko disanje, progresivna mišićna relaksacija ili slušanje umirujuće muzike.

Ograničite drijemanje tokom dana

Duga drijemanja tokom dana mogu otežati zaspati navečer. Ako ste skloni drijemanju, pokušajte ga ograničiti na 20-30 minuta i to u ranim popodnevnim satima.

Prihvati notifikacije