BiH

Bilo bi dobro! Hoće li Koridor 5c biti završen do 2028. godine?

Mnogo optimizma i nedovoljno izgrađenih kilometara autoceste. Tako je proticala izgradnja Koridora 5c. Kada će biti završen? Sada imamo nove najave i obećanja.

FOTO: FENA
FOTO: FENA

Da li će Koridor 5c biti završen do 2028. godine? Iz Autocesta Federacije BiH baš taj cilj stavili su pred sebe. Dosadašnje iskustvo ne uliva optimizam nijedna od najava nije se obistinila. A njih je bilo mnogo.

“Ako se tačkice poslože završit ćemo u tom roku. Treba nam podrška lokalnih institucija, zajednica, stanovništva, imamo podršku finansijera. Za sada djeluje da bi se to moglo napraviti”, kazao je Tarik Pihura, šef projektovanja JP Autoceste FBiH.

Tačkice se po svemu sudeći neće posložiti za povratnike u Malo Polje kod Mostara. Oni su 2022. protestovali jer bi Koridor trebao da ide preko njihovih imanja. Nakon sudskih procesa čini se da će i biti tako, piše N1.

Pročitajte još

“Bila je presuda na Apelacionom drugostepenom sudu i povoljno je završeno za Vladu FBiH, Autoceste nisu bile stranka u postupku… i trenutno imamo mogućnost da nastavimo”, kazao je mještanin.

A najveći izazov, osim imovinsko-pravnih odnosa, je izgradnja tunela. 51 tunel će biti izgrađen kada Koridor bude kompletiran. Plan je započeti radove za narednih 16 kilometara.

“Ukupna dužina svih tih tunela je 60 kilometara i kada uzmemo dvije cijevi to je 120 kilometara samo na koridoru. Koliko je izgrađeno? Trenutno izgrađeno 14 tunela na Koridoru oko 13 km je dužina tih tunela, radi se trenutno još 10 i do kraja godine još 16 km”, kazao je Mehmed Mesihović, Arkus BiH.

Najzahtjevniji je tunel Prenj. Kada bude izgrađen bit će među 10 najdužih tunela u Evropi. Kada će to biti projektant ne želi precizirati.

“Projektovanje će biti završeno negdje oko polovice ove godine nakon toga idu tenderske procedura i onda gradnja tunela… tako da samo vrijeme izgradnje nezahvalno je odrediti jer su tu nepoznanice koje mogu produžiti ili skratiti vrijeme izgradnje tunela”, kazao je David Rajšter, projektant tunela Prenj.

Tih nepoznanica bilo je od početka izgradnje Koridora VC. Za 20 godina nije izgrađeno ni 50 posto.

“Bespotrebno se cjepkaju te dionice kroz razne lotove kako bi se vjerovatno pogodovalo specifičnim interesima. Čime to rezultira? Činjenici da imamo usporenje gradnje. To se posebno osjeti ako se kompariramo sa RS gdje se napreduje sa brzinom izgradnje. Bilo bi dobro zarad privrede… zbog građanstva da se čim prije zaključe te dionice”, kazao je Admir Čavalić, zastupnik u Parlamentu FBiH.

Iz Autocesta najavljuju intenziviranje izgradnje. Aktivno je sedam velikih gradilišta u dužini od oko 40 kilometara. Osigurano je još 3,4 milijarde KM – po svemu sudeći biće sve više mašina na gradilištima za još 75 kilometara autoceste.

Prihvati notifikacije