U ranijem periodu, zbog činjenice da aparat za zračenje na JZU Univerzitetskom centru Tuzla nije bio u funkciji, a nabavka novog aparata je zbog tenderske procedure trajala duže vrijeme, onkološki pacijenti ove javne zdravstvene ustanove upućivani su u druge zdravstvene centre. Ovo je predstavljalo dodatni problem pacijentima zbog troškova koje iziskuje putovanje u druge gradove, potrebe za obezbjeđenjem smještaja i neophodne pratnje.
Prema zaprimljenim informacijama, određeni broj pacijenata upućen je u JU Kantonalna bolnica Zenica, gdje je predata relevantna dokumentacija, započete pripreme za zračenje, uz usmenu informaciju da će pacijenti putem telefona biti obavješteni terminu kada treba da dođu u cilju sprovođenja radiološke terapije, što se nije dogodilo. U ovom momentu, pacijenti nemaju pristupa osnovnom pravu na informaciju: gdje i kada će im biti omogućen pristup terapiji zračenja?!
Za onkološke, ali i sve druge pacijente, značajan je svaki dan u kojem izostane potrebno liječenje i blagovremena terapija, a nedostatak blagovremene i tačne informacije stvara nepotrebnu neizvjesnost i zabrinutost, te može imati uticaj na njihovo zdravlje.
Ombudsmeni podsjećaju menadžment JZU Univerzitetski centar Tuzla i JU Kantonalna bolnica u Zenici na prava pacijenata propisana odredbama Zakona o pravima, obavezama i odgovornostima pacijenata Federacije Bosne i Hercegovine i pozivaju ih da hitno poduzmu neophodne radnje i mjere iz okvira svoje nadležnosti, kako bi svim onkološkim pacijentima bio utvrđen termin zračenja, te da o tome izvijeste svakog pacijenta pojedinačno, kako neizvjesnost o mogućnosti zračenja ne bi dodatno negativno uticala na njihovo zdravlje.