Uvođenje mjera planira se tokom sljedećih mjeseci, kako bi se pod kontrolu stavilo ono što YouTube naziva “izrazito obmanjujućim sadržajem”.
To se odnosi na sadržaj gdje naslov ili slika daju obećanja ili tvrdnje koje nisu potkrijepljene unutar samog videozapisa. Na primjer, video naslovljen “Predsjednik je dao ostavku!” koji ne govori ni o kakvoj ostavci, ili slika označena kao “Najvažnije političke vijesti” za video koji ne sadrži relevantne vijesti.
Zanimljiva je odluka YouTubea da pokrene ovaj program u Indiji. Ta zemlja ima najveću publiku na platformi, s približno 476 miliona korisnika. Indijski gledatelji prosječno provedu 29 sati mjesečno na YouTubeu, pri čemu su vijesti jedna od najgledanijih kategorija. To čini Indiju idealnim područjem za testiranje novih pravila koja imaju za cilj očuvati vjerodostojnost platforme i povjerenje korisnika.
U početku će YouTube uklanjati sadržaj koji krši novu politiku bez izdavanja opomena protiv kanala stvaratelja sadržaja. Ovaj pristup omogućuje kreatorima sadržaja vrijeme za prilagodbu novim smjernicama, a usredotočit će se prvo na novoobjavljene videozapise.
Ovo nije jedina i prva akcija YouTubea u borbi protiv obmanjujućeg sadržaja. Prošle godine platforma je uvela edukativni program kako bi pomogla kreatorima da izbjegnu taktike obmanjivanja. Novom objavom najavljuje se odlučniji stav, s uklanjanjem sadržaja kao posljedicom nepoštivanja pravila, prenio je Bug.hr.