Hasan Hujdur iz Tuzle smatra da je prelazak na digitalno, odnosno elektronsko komuniciranje između pacijenata i ljekara veliki korak u zdravstvenom sistemu. Ipak žali se da mnogo nalaza i dalje nosi kod ljekara te da bi proces mogao biti i efikasniji.
“Kad dođes tamo negdje gdje treba da dođes onda ti traže ovo, pa ti traže ono. Traže imaš li nalaze, a ne možes ti nositi kofer dokumenata”, kaže Hujdur.
Informatizacija zdravstvenog sistema u KS olakšala je komunikaciju pacijenata i zdravstvenih ustanova. Ipak, i dalje ima zastoja u procesu, kažu u Domu zdravlja KS.
“Vrlo je bitno da se elektronski nalazi ili dijagnoze ili snimci mogu unutar sistem razmjenjivati i po potrebi tražiti drugo mišljenja. Međutim, mi primjećujemo na terenu da još uvijek postoji problem negdje prema tercijarnoj i sekundarnoj zdravstvenoj zaštiti, da još uvijek se primjenjuje stara škola, zbog čega – ne znam”, izjavio je Arman Šarkić, glasnogovornik JU Dom zdravlja KS
Uspostavom informativnog sistema u radu ambulante došlo je do djelimičnog olakšanja u radu zbog smanjenog administrativnog poslovanja, kažu u Domu zdravlja u Tuzli.
“Kako nam je uveden elektronski recept elektronsko upućivanje potvrda za ortopedska pomagala, vođenje elektronskog bolovanja drugačija je malo komunikacija između doktora i pacijenta”, objašnjava Prim. dr. Samira Srabović, načelnica Službe porodične/obiteljske medicine Dom zdravlja Tuzla.
Centralni informacioni sistem omogućava da ljekari iz ugovornih zdravstvenih ustanova mogu vidjeti nalaze koji se odnose na određenog pacijenta, što je olakšavajuća okolnost i za pacijente da ne moraju nositi mnogo nalaza. Otpusna pisma ne postoje u informacionom sistemu i pacijent ga mora nositi, kažu u Zavod zdravstvenog osiguranja KS.