Zvizdić smatra da je to direktni udar na suverenitet i teritorijalni integritet Bosne i Hercegovine jer je jedinstveni izborni sistem izraz jedinstvene države. S tim u vezi, jutros sam predao Ustavnom sudu Bosne i Hercegovine zahtjev za ocjenu ustavnosti Izbornog zakona RS sa prijedlogom privremene mjere. Spornim zakonom direktno su prekršene odredbe Ustava Bosne i Hercegovine koje regulišu demokratska načela, sistem vladavine prava i odredbe Ustava Bosne i Hercegovine koje govore o obavezi entiteta da se podvrgavaju propisima Bosne i Hercegovine i odlukama institucija Bosne i Hercegovine kazao je.
Napominje da ranija praksa Ustavnog suda BiH u istim ili sličnim predmetima jasno pokazuje da je riječ o neustavnom zakonu, i to je vrlo detaljno argumentirano u zahtjevu za ocjenu ustavnosti.
Isto tako, potrebno je pored samog teksta spornog Zakona imati u vidu namjeru i kontekst usvajanja Izbornog zakona RS. Naime, usvajanje Zakona uslijedilo je nakon što je visoki predstavnik donio izmjene i dopune Izbornog zakona BiH kojim se jača integritet izbornog procesa u BiH, nakon čega su vlasti u bh. entitetu RS-u odmah pristupile izradi novog Izbornog zakona RS kojim namjeravaju razvlastiti državnu izbornu komisiju i regulisati – onako kako to odgovara vladajućoj koaliciji u entitetu RS – sva pitanja izbornog procesa – poručio je Zvizdić.
Podsjeća da su sva pitanja izbornog procesa već regulisana državnim izbornim zakonom: rad organa za provođenje izbora, birački spiskovi, ovjera i kandidovanje za izbore, provođenje izbora, zaštita izbornog prava, pravila ponašanja u izbornoj kampanji, finansiranje izborne kampanje, mediji u izbornoj kampanji i izborni posmatrači itd. Dakle, namjera i akt su antiustavni jer se želi na entitetskom nivou kontrolisati kompletan izborni proces, što ni u kojem slučaju ne može garantovati fer, demokratske i poštene izbore. Istovremeno, jedna od najopasnijih intencija koja se želi postići primjenom novousvojenog Izbornog zakona RS je jasna, i to je više puta jasno navedeno u izjavama ključnih političkih predstavnika i donosioca odluka u RS-u, a to je “da prestaju da važe prava da Centralna izborna komisija BiH u Republici Srpskoj provodi izbore i da će Republika Srpska sve naredne izbore provoditi po svom zakonu – kazao je.
Zvizdić smatra da je to namjera zakonodavca koju će Ustavni sud BiH sasvim sigurno morati cijeniti i prilikom donošenja odluke o privremenoj mjeri, jer se odmah po završetku lokalnih izbora u oktobru ove godine planira početi sa pripremom za provođenje opštih izbora samo na teritoriji RS. U tome je suština moje tvrdnje i argumentacije da se radi o paralelnom pravnom poretku na teritoriji jedinstvene države, što ima čak i elemente napada na ustavni poredak BiH – navodi Zvizdić.
Zbog svega navedenog Zvizdić misli da je očigledno da se radi o neustavnom Zakonu koji i po svom sadržaju i po namjeri koja se želi postići predstavlja kršenje principa vladavine prava i principa poštovanja hijerarhije pravnih normi, jer država ne može ostvarivati svoje funkcije ako niži nivoi vlasti zadiru u državna pitanja i regulišu ih na način kako žele, ne poštujući državne propise.
Podsjetio je da su štetnost primjene spornog Izbornog zakona RS potvrdile i mnoge državne i međunarodne institucije i organizacije, kao što su Centralna izborna komisija BiH, Ured visokog predstavnika, Vijeće za implementaciju mira u BiH, Ambasada SAD-a u BiH, OSCE i Delegacija EU u Bosni i Hercegovini.