IT

Zbog Facebookove promjene algoritma brojni portali zabilježili veliki pad prometa

Meta često pravi manje ili veće promjene na svom algoritmu za Facebook, a jedna od posljednjih promjena algoritma zabrinula je brojne izdavače i vlasnike internetskih portala.

FOTO: ILUSTRACIJA/BLOG.USEPROOF.COM
FOTO: ILUSTRACIJA/BLOG.USEPROOF.COM

Mnogi od njih veliki broj posjeta dobivaju upravo od klikova na Facebooku tako da u određenoj mjeri ovise o algoritmu te društvene mreže.

Iz Mete, naravno, ne govore previše o svom algoritmu, no kako su objasnili iz Echoboxa, analitičke kompanije za društvene mreže, jasno je kako je u posljednjih godinu dana Facebook promijenio vrstu objava kakvima je dao prioritet na toj mreži. Poveznice na portale pale su u drugi plan i više nisu u glavnom fokusu, dok je naglasak stavljen na videozapise, što i ne čudi s obzirom na popularnost TikToka.

Prema podacima Echoboxa, posljednja promjena koju je Facebook napravio na svom algoritmu u maju dovela je do “dramatičnog pada prometa” brojnih medijskih internetskih stranica. Negativne promjene, prema izvorima s kojima su razgovarali novinari Gizmoda, počele su još prije godine dana, dodatno su uticale na pad prometa u veljači i s vremenom se situacija ponovno pogoršala. Kako je riječ o platformi o koja, ovisno o stranici i portalu, može donijeti i četvrtinu ili više klikova, jasno je koliko se te promjene odražavaju na broj posjetitelja, što onda naravno utiče i na poziciju kompanije, tj. portala na tržištu oglašavanja.

Osim same promjene algoritma, izdavači kritiziraju i činjenicu što nema nikakve komunikacije prema njima od strane Mete. Nikada ne znaš što će se promijeniti. Zato je teško planirati za budućnost, komentirao je za Gizmodo Robert Chappell, izvršni urednik neprofitne medijske organizacije Madison 365. Naglasio je kako su prepušteni milosti i nemilosti platformi trećih strana o čijim algoritmima ovise njihove performanse i prihodi.

Na iste probleme upozorio je i Nicholas Carlson, izvršni urednik Insidera na čijim je stranicama također zabilježen pad prometa, pregleda videozapisa i pretplata. Objasnio je kako se “čitanje i gledanje” na stranicama mijenjaju u okruženju u kojem se linkovi više ne dijele putem Facebooka. Na Gizmodu kažu kako je ova promjena koja je uzrokovala pad prometa jedan od razloga nedavnih problema za medijske kompanije poput bankrota Vice Medije i gašenja BuzzFeed Newsa.