Zakon o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini, u članu 73., stavu 10 zabranjuje zaustavljanje ili parkiranje putničkih vozila na dijelu kolovoza koji je kao stajalište za vozila javnog saobraćaja obilježen saobraćajnim znakom i oznakama na kolovozu. Upravo je ovaj zakon bio temelj donošenja odluke da se na 27 autobusnih i trolejbuskih stajališta u Sarajevu postave kamere koje će služiti za detekciju i kažnjavanje onih koji ovaj zakon krše.
Iako taxi vozila po definiciji zakona spadaju u kategoriju onih koja obavljaju usluge javnog prevoza građani će se morati naviknuti i na činjenicu da taxi više neće moći čekati na proširenjima i autobuskim stajalištima. A upravo su, prema riječima Jasmina Zajke, direktora kompanije “Žuti Taxi”, građani ti koji će osjetiti najveće posljedice ovakve odluke.
“Imalo je smisla da mi kao javni gradski prevoz možemo koristiti stajališta, jer sami znate da se taxi minimalno zaustavlja na tim površinama. Mi kao kompanija ćemo poštovati zakon, ali mislim da to najviše ide na štetu samih korisnika usluga jer mi više nećemo biti u mogućnosti kupiti stranke na tim lokacijama što će stvoriti dodatne neugodnosti korisnicima usluga s obzirom na to da će se morati ili pomijerati ili taxi čekati na nekim drugim lokacijama”, istakao je Zajko za Klix.ba.
Dodaje da ova odluka nema smisla s obzirom na činjenicu da taxi vozila spadaju u kategoriju pružatelja usluga javnog prijevoza. Alternative su nepostojeće ili nedovoljno dobre, a većina njih, poput zaustavljanja na samom kolovozu dodatno ugrožava sigurnost svih učesnika u saobraćaju i stvara dodatne gužve.
“Opet ponavljam, to će najviše otežati korisnicima naših usluga, jer evo npr. za stajalište kod Socijalnog alternativa je parking iza ili parking preko puta zbog čega će ljudi morati prelaziti dodatnu udaljenost pješke kako bi došli do taxi vozila”, naglasio je Zajko.
Odluka ih je, kaže, iznenadila ali njihov odgovor neće izostati.
“S obzirom na to da je tek nedavno razjašnjena odluka da ne možemo koristiti stajališta, u narednim danima ćemo sa zajedničkim sopštenjem izaći u javnost prema Ministarstvu unutrašnjih poslova kao i Ministarstvu saobraćaja kako bi se iznašlo određeno rješenje koje će nam omogućiti korištenje autobusnih stajališta za primanje i otpust putnika. Nadam se da će nam izaći u susret i da će imati razumijevanja”, zaključio je Zajko.
Određene taxi službe još uvijek nisu sigurne da li se ova odluka odnosi i na njih. Razlog tome je i nedovoljna informisanost.
“Mi tačno još ne znamo da li taksisti ne mogu. Mislim, nema logike. Vjerovatno će nadležni iz MUP-a KS postaviti znakove koji će definisati zabranu parkiranja svim vozilima osim gradskog prevoza i taxi vozila. Mi smo već ranije uputili dopise ministarstvima i ne vidimo razlog da nam se zabrani zaustavljanje na proširenjima. Nadamo se da će prilikom postavljanja znakova definisati dozvolu zaustavljanja i taxi vozilima”, rekao je za Klix.ba Enver Suljagić, predsjednik Sarajevo taxija.
Podsjećamo, kada je riječ o postavljenim kamerama, one se nalaze u četiri gradske općine, odnosno u Starom Gradu, Centru, Novom Sarajevu i Ilidži. Ove kamere, kako je objasnio ministar unutrašnjih poslova KS Admir Katica, bilježe svaki prekršaj, a počinioci će zaprimati prekršajne naloge.
Za prekršaj zaustavljanja ili parkiranja vozila na dijelu kolovoza koji je kao stajalište za vozila javnog saobraćaja obilježen saobraćajnim znakom i oznakama na kolovozu predviđena je novčana kazna od 40 KM, a ako je prekršajem izazvana saobraćajna nezgoda, počinilac prekršaja kaznit će se novčanom kaznom od 50 do 200 KM i dodijelit će mu se kazneni bod.