IT

YouTube uvodi stroga pravila: Ovi kanali više neće moći da zarađuju

YouTube je najavio veliku promjenu svojih pravila za monetizaciju, koja stupa na snagu 15. jula.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija

Platforma pooštrava politiku prema neautentičnom sadržaju, naročito videima koji su generisani uz pomoć vještačke inteligencije i koji se smatraju “masovno proizvedenim” ili “repetitivnim”.

Iako YouTube tvrdi da je ovo samo “manja izmena” postojećih smjernica, jasno je da je u pitanju pokušaj da se suzbije bujanje AI sadržaja na platformi.

U centru ove akcije nalazi se tzv. AI slop – sadržaji niske vrijednosti napravljeni generativnim alatima, poput snimaka sa kompjuterski generisanim glasovima, fotkama sa interneta i prepričanim vijestima, koji sve češće haraju trending sekcijama.

Ciljano čišćenje YouTube AI kanala sa YPP liste

Ove izmjene pogađaju YouTube Partner Program (YPP), odnosno sve kreatore koji zarađuju putem reklama na svojim kanalima. Zvanična stranica za podršku objašnjava da je “originalnost” oduvijek bila osnovni uslov za zaradu, ali nova pravila sada dodatno preciziraju šta se tačno smatra neautentičnim sadržajem u eri vještačke inteligencije.

Pročitajte još

Iako neki kreatori izražavaju zabrinutost da će promjene uticati na reaction ili clip-based videe, iz YouTube-a poručuju da se to neće desiti. Rene Riči, koji vodi tim za vezu sa kreatorima, izjavio je da je cilj samo da se jasno prepozna kad je nešto “masovno, repetitivno i spamerski”, i da se takav sadržaj ne nagrađuje.

AI sadržaj kao prijetnja ugledu platforme

Problem je u tome što danas praktično svako može da napravi lažni video o stvarnim događajima, koristeći alate za generisanje teksta, glasa i slike. Već postoje popularni kanali sa AI muzikom, true crime pričama generisanim u cjelosti pomoću AI-ja, pa čak i lažni klipovi u kojima “nastupa” direktor YouTube-a, Nil Mohan – sve to bez da neko stvarno stoji iza sadržaja.

Zato ovaj potez YouTube-a ne treba posmatrati samo kao tehničku korekciju pravila. Platforma pokušava da spasi svoj kredibilitet, jer previše AI slop sadržaja može da uništi povjerenje korisnika, ali i vrijednost samog brenda. Ako se ništa ne preduzme, otvara se prostor za masovne prevare, dezinformacije i komercijalizaciju sadržaja koji ni po čemu ne zaslužuje pažnju, prenosi Telegraf.