Njih 82 posto radije bi izabralo rezervnu gumu umjesto pribora za krpanje, a više od trećine ispitanika ne osjeća se ugodno koristeći taj pribor za kojeg tvrde da često niti ne radi, piše Dailymail.
Ogromna većina novih automobila u serijskoj opremi više nema rezervnu gumu. Prema istraživanju britanske organizacije RAC, od 313 novih automobila (20 različitih marki) u Velikoj Britaniji, njih samo osam (2,6 posto) je imalo rezervnu gumu.
Među analiziranim automobila, osam modela koji su imali serijsku rezervnu gumu su: Fiat Tipo, Ford Focus, Hyundai Santa Fe, Land Rover Defender, Seat Ateca, Suzuki Across, Volvo XC90 i Toyota Land Cruiser.
Prošle godine RAC je primio gotovo 200.000 poziva vozača kojima se probušila guma, a nisu imali rezervnu. To predstavlja rast od 165.000 takvih intervencija u odnosu na 2018. godinu.
Zašto su proizvođači automobila prestali nuditi rezervne gume?
Mnogi proizvođači više ih ne nude kao standard kako bi smanjili težinu svojih automobila i do 20 kilograma.
Osim što na taj način vozila postaju učinkovitija u pogledu potrošnje goriva, proizvođačima automobila takva praksa pomaže i u ispunjavanju strožih zakona o emisijama štetnih plinova.