Magazin

Vozači se žale: Zašto 97 posto novih auta nema rezervnu gumu?

Istraživanje provedeno na uzorku od 12.000 članova britanskog autokluba otkrilo je da većina vozača želi imati rezervnu gumu u novom automobilu.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija

Njih 82 posto radije bi izabralo rezervnu gumu umjesto pribora za krpanje, a više od trećine ispitanika ne osjeća se ugodno koristeći taj pribor za kojeg tvrde da često niti ne radi, piše Dailymail.

Ogromna većina novih automobila u serijskoj opremi više nema rezervnu gumu. Prema istraživanju britanske organizacije RAC, od 313 novih automobila (20 različitih marki) u Velikoj Britaniji, njih samo osam (2,6 posto) je imalo rezervnu gumu.

Među analiziranim automobila, osam modela koji su imali serijsku rezervnu gumu su: Fiat Tipo, Ford Focus, Hyundai Santa Fe, Land Rover Defender, Seat Ateca, Suzuki Across, Volvo XC90 i Toyota Land Cruiser.

Prošle godine RAC je primio gotovo 200.000 poziva vozača kojima se probušila guma, a nisu imali rezervnu. To predstavlja rast od 165.000 takvih intervencija u odnosu na 2018. godinu.

Zašto su proizvođači automobila prestali nuditi rezervne gume?

Mnogi proizvođači više ih ne nude kao standard kako bi smanjili težinu svojih automobila i do 20 kilograma.

Osim što na taj način vozila postaju učinkovitija u pogledu potrošnje goriva, proizvođačima automobila takva praksa pomaže i u ispunjavanju strožih zakona o emisijama štetnih plinova.