Cilj istih je postizanje povećanja pažnje vozača kako bi se u glavnom gradu Bosne i Hercegovine smanjio zabrinjavajući broj tragičnih nesreća.
Postavljanje i održavanje znakova vrši Direkcija za puteve Kantona Sarajevo i lokalne općine.
Zerina Polić-Zolota ispred Direkcija za puteve Kantona Sarajevo za portal Bosnainfo pojasnila je procedure oko saobraćajnih znakova kao i šta kada se desi saobraćajna nesreća u kojoj se utvrdi da je vozač kriv za uništenje saobraćajnog znaka ili ulične rasvjete, kome se isti obraća i koliko košta nadoknada štete.
“Kada se desi saobraćajna nezgoda u kojoj nastane šteta na cesti i cestovnoj opremi, upravitelj ceste potražuje naknadu za pričinjenu štetu od osiguravajuće kuće za vozilo koje je učestvovalo u nezgodi. Upravitelj ceste ne ulazi u to da li će osiguravajuća kuća iz vlastitih sredstava isplatiti naknadu za pričinjenu štetu ili će od vlasnika vozila potraživati naknadu te štete. To se određuje aktom i propisima kojim je regulisan odnos među njima i u zavisnosti od utvrđene krivice vozača.
Visina naknade koju upravitelj potražuje utvrđuje se na osnovu trenutnih cijena iz važećeg ugovora koji upravitelj ceste ima zaključen sa izvođačem radova koji će tu štetu otkloniti/sanirati. Odnosno, potražuje se onoliko koliko i upravitelja ceste košta ta sanacija na tom području, prema važećem cjenovniku za to područje.
Kada su u pitanju saobraćajni znakovi, cijena zavisi od vrste saobraćajnog znaka, veličine, klase retrorefleksije i sl. Cijena stuba isto zavisi od njegove dužine, načina ugradnje i sl. Sve cijene zavise od područja na kojem se desila saobraćajna nezgoda, odnosno utvrđuje se na osnovu cjenovnika iz ugovora sa izvođačem radova za to područje. Tako da Vam ne možemo konkretno odgovoriti na postavljeno pitanje, osim ukoliko precizirate vrstu i veličinu znaka, stub, lokaciju i dr ”, pojašnjava Polić-Zolota za Bosnainfo.
Prema našim saznanjima cijene se okvirno kreću od 100 do 400 KM po znaku (uključujući stub i montažu). Kazne za nepoštovanje znakova kreću se od 40 do 200 KM, u zavisnosti od prekršaja.
Kazne idu i do 5.000 KM
Tu se naravno sve ne završava. Bahata vožnja, prolazak kroz crveno, alkohol ili telefon za volanom – dovoljan je jedan pogrešan potez da ostanete bez vozila, vozačke i do čak 5.000 KM.
Kazna od 2.000-4.000 KM, 6 mjeseci oduzimanja vozačke dozvole i 2 kaznena boda za bahatu vožnju.
Ako je bahatom vožnjom izazvana saobraćajna nesreća kazna je 3.000-5.000 KM, 9 mjeseci oduzimanja vozačke dozvole i 4 kaznena boda.
200-400 KM kazna za korištenje mobitela u vožnji, nevezivanje pojasa i korištenje uređaja za ometanje radara.
Ako je korištenje mobitela uzrok saobraćajne nesreće predložena je kazna od 400-2.000 KM i oduzimanje vozačke dozvole 1-6 mjeseci.
Podsjetimo, u svjetlu nedavnih teških saobraćajnih nesreća u Trebinju i Sarajevu, zastupnici u Predstavničkom domu Bosne i Hercegovine Saša Magazinović i Jasmin Imamović nedavno su predložili ove izmjene Zakona o osnovama sigurnosti na putevima koji je i usvojen na prvom čitanju na Predstavničkom domu Parlamenta BiH.
Cilj izmjena, kako ističu, je smanjenje broja nesreća, smrtnih ishoda i teških povreda koje su, prema dostupnim podacima, postale svakodnevica.
Statistika saobraćajnih nesreća na cestama Bosne i Hercegovine su alarmantne – samo u 2024. godini zabilježeno je 35.854 nesreća, pri čemu su 222 osobe izgubile život, a 1.842 zadobile teže povrede.
Policija u Kantonu Sarajevo koristi 200 kamera za nadzor
S obzirom da je sigurnost u saobraćaju zabrinjavajuća zbog bahatih vozača, pitali smo Direkciju za puteve KS kakva je situacija sa postavljanjem i održavanjem videonadzora, kazali su nam kako je to u nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (MUP-a KS).
“Ne raspolažemo objedinjenom evidencijom koja se odnosi na svu postavljenu i zamjenjenu/popravljenu/obnovljenu saobraćajnu signalizaciju na području Kantona Sarajevo u protekloj godini jer se saobraćajna signalizacija tretira kroz više raličitih ugovora. Pored 8 ugovora za redovno održavanje regionalnih cesta (koliko imamo zaključeno za područje Kantona, uglavnom po općinama) putem kojih se vrši redovno obnavljanje dotrajale i oštećene saobraćajne signalizacije i postavljanje nove prema potrebi, saobraćajna signalizacija se postavlja i obnavlja i kroz druge pojedinačne ugovore prilikom izvođenja radova na rekonstrukciji i rehabilitaciji saobraćajanica, kroz naknade za održavanje taksi stajališta i dr.
Napominjemo da je Direkcija za puteve KS, shodno Zakonu o cestama KS, upravitelj samo regionalnih cesta na području Kantona i da se gore navedene informacije odnose samo na ceste iz nadležnosti Direkcije. Postavljanje i zamjenu/obnavljanje saobraćajne signalizacije na ostalim cestama vrše drugi upravitelji, shodno kategoriji ceste (lokalne ceste su u nadležnosti općina, magistralne ceste u nadležnosti JP Ceste FBiH i td.”, istakla je Polić-Zolota.
Kako saznaje Bosnainfo, policija u Kantonu Sarajevo koristi 200 kamera za nadzor javnih površina, a u planu je nabavka još 100 kamera u naredne dvije godine.
Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo započelo je u 2024. godini implementaciju sistema adaptivnog upravljanja saobraćajem na ukupno 163 raskrsnice.
Do kraja 2024. godine radovi su započeti na 37 lokacija. U okviru ovog projekta postavljeno je 395 novih semaforskih lantern (vozačkih, tramvajskih I pješačkih), 66 novih taster za pješake, te su izvršene zamjene kablovskih instalacija i postavljanje novih semaforskih ormara s antivandal zaštitom. Također, instalirane su induktivne petlje I kamere za detekciju saobraćaja.
U cilju povećanja sigurnosti saobraćaja postavljeno je 35 novih tablI koje označavaju lokacije radara za mjerenje brzine kretanja vozila.
Ove table omogućavaju vozačima informacije o prisutnosti radara čime se doprinosi smanjenju saobraćajnih nesreća. Vlada Kantona Sarajevo odobrila je iznos od 1,5 miliona KM za proširenje novih radarskih uređaja za 2024. godinu.