Jednima su prihvatljive, drugima nisu.
Pojedinačnih incidenata kao i uvijek ima, no cjenici s primjerice splitskih plaža pokazuju da su priče o velikim poskupljenjima ugostiteljskih usluga ipak samo priče.
Hrvatski turizam 2025. – na splitskom Žnjanu kava od 2 do 2 i pol eura, pola litre točenoga piva 4 eura, kokteli 10.
Cijena sladoleda u gradu slična kao lani 2 i pol eura, cijena parkiranja euro, euro i pol.
Tako će biti i na popularnom Žnjanu – gdje se garaže tek trebaju otvoriti.
– Kad pustimo u pogon, to će biti jedan euro na sat vremena parkinga, čini mi se normalna cijena jer moramo održavati cijeli kompleks, rekao je Marijan Ciprijan, direktor Žnjan d.o.o.
Pitamo strance – kojih je znatno više nego lani i među kojima prednjače Amerikanci i Britanci – za cijenu smještaja. U Splitu i po otocima.
– Mislim da je bilo 1200 eura po osobi za tjedan dana u hotelu u Bolu, ali riječ je o vrlo lijepom hotelu.
– Nije skupo, 60 eura pansion.
– “Mislim da su cijene normalne,100 eura za jednu noć, neki su od komentara turista.
Također, pitamo male iznajmljivače za trendove jer počinje tzv. visoka sezona i vrijeme festivala Ultra.
– Sad je tu nekih 200-250 eura za dvije osobe u studio-apartmanu za 3 noći, rekao je Ante Glavaš, iznajmljivač.
Smještaj za četveročlanu obitelj u Splitu u srpnju kreće se oko 1500 eura za tjedan dana, 53 eura po osobi i danu.
U Podstrani pokraj Splita cijene su niže i iznose 1100 eura za sedmicu u obiteljskom smještaju, oko 40 eura po osobi i danu.
Cijene hotela, naravno, više su, smještaj u onima s pet zvjezdica iznosi i više od 500 eura za noć, ali riječ je o visokim kategorijama smještaja i gostima visoke platežne moći.
Cijene na Jadranu nisu najniže, ali ni najviše na Sredozemlju
– Kada ponuda prati cijenu, onda to nije problem, nijednom gostu nije problem visoka cijena, problem je ako tu visoku cijenu ne prati usluga, ni ponuda, ni sadržaj, onda imamo veliki problem, kaže Nevena Tomaš Čikeš, direktorica hotela.
Cijene na Jadranu nisu najniže, ali ni najviše na Sredozemlju.
Svakodnevne polemike i rasprave samo ruše imidž Hrvatske kao popularne destinacije, no čini se da nam gosti i dalje vjeruju jer smo cijeli lipanj u dvoznamenkastom plusu.