BiH

Tuzlanski učenici i studenti očekuju 40 do 50 posto subvencije za vozne karte GiPS-a

Predstavnici Neformalne grupe mladih Tuzlanskog kantona, jučer su bili na sastanku s premijerom TK Irfanom Halilagićem i ministrom obrazovanja i nauke Ahmedom Omerovićem, a tema je bila subvencionairanje javnog prijevoza za učenike i studente, koji su se našli u nezavidnoj situaciji, nakon što je preduzeće Gradski i prigradski saobraćaj (GiPS) Tuzla podiglo cijenu karata za 30 posto.

FOTO: TK
FOTO: TK

Proces je otežan jer GiPS nije dostavio podatke o broju putnika, ali subvencije od 40 do 50 posto bit će realizirane, dok se za 2026. godinu razmatra besplatan prijevoz. Sve procedure trebale bi biti završene do kraja februara, a subvencije će se isplaćivati preko prijevoznika ili direktno učenicima, studentima i roditeljima. Važno je sačuvati račune od mjesečnih karata, jer će nadležni vršiti refundaciju – saopćeno je na Facebook stranici Neformalne grupe mladih TK.

U sjedištu Vlade Tuzlanskog kantona danas je premijer Irfan Halilagić održao sastanak s gradonačelnicima i načelnicima općina iz TK na temu javnog prijevoza, ali nakon tog sastanka nije bilo izjava za medije.

Zastupnik Demokratske fronte (DF) u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine Mahir Mešalić govorio je o privatizaciji preduzeća Gradski i prigradski saobraćaja (GiPS) Tuzla, koje je više od decenije u privatnom vlasništvu i može samoinicijativno povećavati cijenu javnog prijevoza, što su nedavno i učinili.

– Smatram da ne treba davati subvencije novcem svih građana tajkunima, već da prijevoz učenika, studenata i penzionera treba biti potpuno besplatan te da gradovi i kantoni trebaju imati svoje javno preduzeće GiPS u rukama građana. Tajkunska privatizacija GIPS-a krenula je od gradskih vlasti pod patronatom Socijaldemokratske partije (SDP), a pomognuta ljudima bliskim Stranci demokratske akcije (SDA) kada je GiPS Tuzla prodat firmi SAMN iz Tuzle i Nijazu Suljkiću, bivšem direktoru GiPS-a, a koji su ga dalje prodali za 2,8 miliona maraka Junuzović kopexu – naveo je Mešalić.

Podsjećamo, GiPS je prije sedam dana objavio da karta na gradskim linijama u Tuzli umjesto 2,5 KM sada košta 3,5 KM, a cijena mjesečne karte povećana je sa 80 na 100 KM. Srazmjerno su poskupjele karte i na svim međugradskim linijama.Ko je lud, bezobrazan, nenormalan da uopće pomisli, istakao je Mešalić, a kamoli proda javni gradski prijevoz i da ga privatizira, to jest preda iz narodnih u tajkunske ruke.

– Nadalje, jedna od prvih odluka kada je zasjela Vlada TK na čelu sa Kadrijom Hodžićem iz SDP-a, i ministom trgovine, turizma i saobraćaja TK Hamze Bešića, sada zastupnika SDP-a u Skupštini TK, bila je da se pogoduje firmi GiPS, odnosno Junuzović kopexu, kroz ukidanje kontrole cijena, odnosno marži. To je direktno pomoglo velikom rastu cijena karata za prijevoz bez ikakve kontrole države, u ovom slučaju kantona – naveo je Mešalić.

Premijer TK Irfan Halilagić, gradonačelnici Tuzle i Lukavca Zijad Lugavić i Edin Delić sjeli su da se “dogovore”, dodaje Mešalić i kaže da “prije svih dogovora premijer Halilagić i Vlada TK moraju donijeti odluku koju je Vlada TK Kadrije Hodžića stavila van snage da bi se vršila kontrola cijena između gradova i općina u TK u linijskom prijevozu”.

– Dalje, molim sve vijećnike u gradskim vijećima da donesu ispravne odluke, gradonačelnike da se pokrene osnivanje javnog preduzeća i da se uvede besplatni prijevoz za sve učenike, studente i penzionere uz pomoć pored gradskih i kantonalnog budžeta, jer bolje je subvencionirati zajedničko javno preduzeće za prijevoz putnika nego decenijama puniti džepove tajkuna – zaključio je Mešalić.