Udaljenost: četiri kilometra. Trajanje: 13 minuta. Cijena taksi vožnje: 57 eura. U usporedbi s istom vožnjom putem taksi aplikacija, čak sedam puta skuplje.
Ovo je iskustvo putnice Ruže, porijeklom Hrvatice, ali s adresom u Beču, koja je jučer došla u Zagreb u posjet rodbini. Vožnju je započela u Ilici 242 kod Hrvatskog katoličkog sveučilišta, a završila na Rokovom perivoju. Upisala sam u tražilicu ‘Taxi Zagreb‘ i nazvala prvi broj koji mi je izašao. Vjerojatno je vozač preko austrijskog broja zaključio da se radi o strancu pa se odlučio za ‘‘sistem oderi‘‘, kaže Ruža.
Nakon što je naručila taksi, u roku od pet minuta pojavio se crni Audi A4. Vožnja je trajala oko 13 minuta, ali je tek tada nastupio šok. Naime, prijeđeni kilometar, objasnio joj je vozač, naplaćuje se 8 eura. Toliko visokoj cijeni nije se nadala jer su te dvije lokacije relativno blizu.
Da mi je naplatio 20 eura, ne bih napravila dramu od toga. Ali skoro 60 eura je prevara. Rekla sam mu u lice da je prevarant. Nigdje nije imao istaknutu cijenu po kilometru niti mu je bio upaljen taksimetar. Ne znam kako je došao do iznosa od 57 eura. Izlika ne može biti luksuzan auto. Pa ne vozi Bentley da toliko naplati, rekla je razočarano, piše Jutarnji.hr.
Vozač ju nije nepotrebno vozikao po gradu, nego ju je vozio direktnim, najbržim putem. Odmah mu je rekla da se osjeća prevareno, na što joj je on dodao da može pokazati račun. Ne da može pokazati račun, nego mi mora pokazati. Na računu nije pisalo koliko smo kilometara prešli, kao ni cijena jednog kilometra. Pronašla sam da je udaljenost četiri kilometra, po čemu bi cijena vožnje bila 32 eura, a ne 57, kazala je.
Odlučila je vozača prijaviti svim nadležnim institucijama. Pokušala ga je na licu mjesta urazumiti, ali vozač nije popuštao. Na sve joj je dodao da on nije odgovoran za divljanje cijena. Svu je krivnju, prepričava nam Ruža, svalio na ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, pravdajući se da je on omogućio deregulaciju tržišta.
Kontaktirali smo i vlasnika te tvrtke koji kaže da zna sve o tom incidentu jer mu je zaposlenik sve ispričao. Ne vidi ništa sporno, osim što je klijentica nakon vožnje snimala njegova vozača.
‘Imala je cjenik‘ Klijentica je tijekom vožnje bila pristojna, a počela je negodovati tek na kraju kada je čula cijenu. Cjenik je imala u automobilu pa ne znam zašto se čudi. Vidjela je kakav je taksi došao po nju. Poslije se prijetila mom vozaču da ima utjecajne prijatelje. Za uslugu je dobila račun i mi sve godinama radimo po zakonu te nismo imali nikakvih problema. Isto je s cijenama u kafićima. Negdje je kava 2 eura, negdje 6. Ne vidim zašto bi se od toga radila drama, ispričao nam je vlasnik.
Nedavno je i gradonačelnik Tomislav Tomašević naglašavao problem s preskupim i neuravnoteženim cijenama taksi usluga u Zagrebu. Tada je tvrdio da je zbog liberalizacije taksi tržišta Zagreb postao ‘divlji zapad‘.
Kao prvo, ono što je neprihvatljivo i mislim da ministarstvo treba razmotriti još jednom liberalizaciju taksi tržišta koju su napravili. Imamo situaciju da taksi vožnje po Gradu Zagrebu mogu koštati i po 100 eura. Dobro znate, svako malo izađe primjer nekog prevarenog, uglavnom starijeg građana Zagreba, nekad i mlađeg, uglavnom turista, kada neki taksi vozači, ne želim generalizirati, ali neki vozači nabiju cijenu i za vožnju po gradu traže 100 eura jer je taksi tržište potpuno liberalizirano, izjavio je jednom prilikom.